Ordonanţă nr. 3 din 20 iulie 2017 privind unele măsuri pentru administraţia publică
centrală
EMITENT: Guvernul
PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 592 din 24 iulie 2017
Data Intrarii in vigoare: 27 Iulie 2017
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. III.4. din Legea nr. 161/2017 privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adoptă prezenta
ordonanţă.
ART. 1
(1) Pentru
realizarea unei analize a organizării instituţionale şi a eficienţei utilizării
resurselor umane la nivelul Guvernului, ministerelor, celorlalte organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor din
subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora, indiferent de sistemul de
finanţare şi de subordonare, inclusiv a activităţilor finanţate integral din
venituri proprii, se constituie Comitetul pentru analiza organizării
instituţionale şi a resurselor umane din administraţia publică centrală,
organism consultativ, fără personalitate juridică, denumit în continuare
Comitet.
(2) Rolul Comitetului este de a realiza analiza
stadiului privind organizarea instituţională şi a statelor de funcţii pentru
toate autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) şi de a
prezenta Guvernului propuneri de măsuri pentru eficientizarea managementului
resurselor umane din cadrul acestora, cu respectarea regimului juridic
aplicabil fiecărei categorii de personal.
ART. 2
(1) Componenţa
Comitetului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta
ordonanţă.
(2)
Coordonarea Comitetului este asigurată de prim-ministru şi, în lipsa acestuia,
de către secretarul general al Guvernului.
(3) În
activitatea sa, Comitetul este sprijinit de un secretariat tehnic asigurat de
Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene
şi de un grup de lucru tehnic format din experţi desemnaţi prin act
administrativ de către conducătorii instituţiilor prevăzute la pct. 3-6 din
anexă.
(4) Componenţa
nominală a Comitetului se stabileşte prin decizie a prim-ministrului, pe baza
nominalizărilor transmise de instituţiile prevăzute la pct. 3-6 din anexă, şi
cuprinde câte un membru titular şi câte un membru supleant pentru fiecare
instituţie. Reprezentarea se realizează la nivel de ministru sau de secretar de
stat/subsecretar de stat.
(5) Structura,
mandatul şi termenele de realizare a obiectivelor specifice ale grupului de
lucru tehnic prevăzut la alin. (3) se stabilesc prin decizie a
prim-ministrului, la propunerea Comitetului.
(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare a
secretariatului tehnic, precum şi cel al grupului de lucru tehnic, prevăzute la
alin. (3), se stabilesc de Comitet în prima şedinţă a acestuia şi se aprobă
prin decizie a prim-ministrului.
ART. 3
Comitetul are
următoarele atribuţii principale:
a) analizează
structurile organizatorice ale instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute
la art. 1 alin. (1), cu respectarea legislaţiei privind regimul informaţiilor
clasificate;
b) analizează
raportul dintre competenţele instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute
la art. 1 alin. (1) şi necesarul de resurse umane;
c) formulează propuneri pentru eficientizarea
structurilor instituţionale şi a managementului resurselor umane la nivelul
autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1) şi le
supune spre aprobare Guvernului prin raportul prevăzut la art. 5 alin. (2).
ART. 4
(1) Fiecare
dintre instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1)
realizează analize ale propriilor structuri organizatorice şi de personal şi le
prezintă Comitetului, cu respectarea calendarului întocmit de acesta.
(2) În
realizarea analizelor propriilor structuri organizatorice şi de personal,
autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) constituie
grupuri de lucru tehnice, a căror componenţă se aprobă prin act administrativ
al conducătorilor acestora.
(3) Instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la
art. 1 alin. (1) pun la dispoziţia Comitetului analizele elaborate şi
realizează documente de completare, la solicitarea Comitetului.
ART. 5
(1) În vederea
îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 3, Comitetul solicită, prin
secretariatul său, instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute la art. 1
alin. (1) structurile organizatorice detaliate, statele de personal, situaţia
posturilor ocupate, ocupate temporar, temporar vacante şi vacante, analize şi
situaţii comparative cu privire la organigramele şi personalul acestora, precum
şi orice alte documente pe care le consideră necesare în desfăşurarea
activităţii sale.
(2) Comitetul elaborează un raport privind analiza
organizării instituţionale şi a resurselor umane din administraţia publică
centrală, care se prezintă şi se analizează în şedinţa Guvernului. Raportul
conţine şi recomandări în baza concluziilor şi analizelor efectuate.
ART. 6
(1) Comitetul
se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea
coordonatorului său, transmisă membrilor Comitetului prin intermediul
secretariatului tehnic.
(2) La şedinţele Comitetului, în funcţie de tematica
supusă dezbaterii, pot fi invitaţi să participe şi reprezentanţi ai altor ministere
sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi
reprezentanţi ai mediului academic, ai organizaţiilor neguvernamentale şi
reprezentanţi ai sindicatelor reprezentative pentru administraţia publică.
ART. 7
(1) De la data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe până la data de 31 decembrie 2017 se
suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar
vacante, inclusiv procedurile demarate în vederea ocupării posturilor vacante,
din autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1).
(2) Prin
excepţie de la prevederile alin. (1), se continuă procedurile de ocupare a
posturilor pentru care anunţurile de concurs au fost publicate în Monitorul
Oficial al României, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe,
respectiv au fost îndeplinite obligaţiile de publicitate instituite în sarcina
instituţiilor şi autorităţilor publice, conform prevederilor legale în vigoare,
după caz.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), prin memorandum
aprobat în şedinţa Guvernului, se poate aproba organizarea de concursuri sau
examene pentru ocuparea posturilor, cu justificarea necesităţii şi cu
încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.
ART. 8
Prevederile art. 7 nu se aplică unităţilor sanitare
publice şi instituţiilor din învăţământul de stat.
PRIM-MINISTRU
MIHAI
TUDOSE
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
Sevil
Shhaideh
Ministrul
delegat pentru fonduri europene,
Rovana
Plumb
Secretarul
general al Guvernului,
Mihai
Busuioc
Preşedintele
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
Moisiu
Leonid-Augustin
p.
Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
Teiu
Păunescu,
secretar
de stat
p.
Ministrul finanţelor publice,
Daniela
Pescaru,
secretar de stat
Bucureşti, 20
iulie 2017.
Nr. 3.
ANEXĂ
COMPONENŢA
Comitetului
pentru analiza organizării instituţionale şi a resurselor umane din
administraţia publică centrală
1.
Prim-ministru - preşedinte
2. Secretar
general al Guvernului - membru
3. Un
reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice - membru
4. Un
reprezentant al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale - membru
5. Un
reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi
Fondurilor Europene - membru
6. Un
reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici - membru
----
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu