
Şcoala are ca misiune să educe, să inspire,
să provoace şi să sprijine fiecare copil/elev să-şi atingă potenţialul maxim
intelectual, social, fizic, emoţional şi spiritual, într-o atmosferă creştină
de siguranţă şi apreciere, cu ajutorul lui Dumnezeu şi al Cuvântului Său, a
cadrelor didactice creştine, calificate, cu o bază materială modernă şi în
parteneriat cu alte şcoli particulare şi de stat.
Obiectivele prioritare ale Şcolii sunt:
a) să-l ajute pe
elev să-şi dezvolte o concepţie creştină
despre lume şi viaţă, integrându-şi
viaţa şi studiile cu Biblia;
b) să promoveze
atitudinea de cetăţean loial, prin dezvoltarea înţelegerii şi aprecierii
moştenirii noastre creştine şi naţionale ce cuprinde libertatea responsabilă,
demnitatea umană şi acceptarea autorităţii;
c) să promoveze
înţelegerea faptului că timpul este un dar dat de Dumnezeu şi trebuie folosit
în mod înţelept şi eficient;
d) să promoveze
obiceiuri sănătoase, inclusiv pregătirea fizică, responsabilitatea faţă de
trupul său ca şi creaţie a lui Dumnezeu;
e) să promoveze
standarde academice înalte, provocându-l pe fiecare copil/elev să-şi atingă
potenţialul său unic;
f) să-i ajute pe
părinţi să devină conştienţi de societatea noastră seculară, schimbătoare,
efectele ei asupra familiei şi asupra şcolii şi să-i ajute să înţeleagă
implicaţiile acestui fapt pentru copiii lor;
g) să-i ajute pe
părinţi să înţeleagă obiectivele şi programele şcolii;
h) să-l ajute pe
fiecare copil/elev să câştige o înţelegere detaliată şi deprinderi folosite în
comunicare şi în relaţionarea cu alţii, cum ar fi: scrisul, cititul, vorbitul,
calculul;
i) să ajute pe
copil/elev să-şi dezvolte aptitudini biblice faţă de viaţă şi societate;
j) să-l înveţe pe
copil/elev atitudini creştine faţă de lucrurile materiale şi să-l încurajeze
să-şi dezvolte o responsabilitate individuală în folosirea tuturor
aptitudinilor;
k) să-l înveţe pe
copil/elev să aibă o perspectivă biblică asupra vieţii şi a muncii şi să-l echipeze cu deprinderi în vederea relaţiilor
interpersonale şi a eforturilor pe care trebuie să le depună în viitor;
l) să-l înveţe pe
copil/elev să cerceteze în mod independent, să raţioneze logic şi să gândească
critic şi creativ;
m) să-l înveţe pe
copil/elev să trateze pe toată lumea cu dragoste şi respect, din moment ce toţi
oamenii sunt purtători ai chipului lui Dumnezeu;
n) să-l motiveze
pe copil/elev să insiste în studiul independent în domeniile de interes
personal;
o) să editeze cărţi, reviste, pliante, alte
materiale tipărite şi audiovizuale, precum şi alte materiale instructive şi
educaţionale;
p) să ajute
familiile cu eventuale disfuncţionalităţi, să facă faţă problemelor specifice
create de contextul familial respectiv;
q) să ajute
familiile în creşterea lor profesională, educaţională şi spirituală şi să le
ajute să dezvolte cămine hristocentrice, care reflectă o trăire biblică;
r) să asigure un
climat creştin, destins, afectuos şi creativ, care să favorizeze dezvoltarea
optimă a personalităţii preşcolarilor şi şcolarilor prin stimularea cunoaşterii lui Dumnezeu;
s) să atragă fonduri destinate atingerii scopurilor şi
obiectivelor propuse;
t) să coopereze
îndeaproape cu părinţii în fiecare fază a dezvoltării copilului/elevului, în
special în aspecte legate de programa şcolară;
u) să cunoască şi
să valorifice aptitudinile şi capacităţile cu care este înzestrat fiecare copil/elev;
v) să dezvolte în
copii/elevi o înţelegere şi o apreciere pentru lume, precum şi conştiinţa
rolului pe care îl are omul pentru natura înconjurătoare şi responsabilitatea
încredinţată lui de Dumnezeu pentru a o folosi şi a o îngriji aşa cum trebuie;
w) să discute
evenimente trecute şi prezente în toate domeniile, relaţionându-le la planul
divin pentru om;
x) să faciliteze
accesul copiilor/elevilor, cadrelor didactice, părinţilor la materiale
informaţionale, publicaţii de specialitate etc. pentru crearea de tehnici şi
metode pedagogice şi de comunicare;
y) să favorizeze
schimburi profesionale şi culturale interne şi internaţionale;
z) să genereze o
apreciere a artei, încurajând dezvoltarea talentelor copiilor/elevilor şi a
exprimării lor personale în acest domeniu;
aa) să îl
ajute pe copil/elev să-şi dezvolte personalitatea, pe temeiul acceptării şi a înţelegerii
corecte a propriei persoane ca fiind o persoană unică creată după chipul lui
Dumnezeu, iubită de El, prin Isus Hristos;
bb) să încurajeze dezvoltarea unei gândiri
creştine cu privire la neprihănire şi păcat;
cc) să integreze
adevărul lui Dumnezeu în domeniile de studiu şi să dezvolte un spirit de
discernământ biblic la toate disciplinele;
dd) să
înveţe şi să încurajeze obiceiuri sănătoase de studiu;
ee) să încurajeze dezvoltarea autodisciplinei şi a
responsabilităţii copilului/elevului, bazate pe respectul şi supunerea faţă de
Dumnezeu şi faţă de autoritatea sa, aşa cum a poruncit Dumnezeu;
ff) să înveţe pe copii/elevi
doctrinele de bază ale Bibliei;
gg) să organizeze
conferinţe, simpozioane, parteneriate cu scop educaţional, de
perfecţionare, cultural-civic;
hh) să pregătească elevul din punct de vedere
academic pentru a-şi continua educaţia spre meseria sau profesia pe care o va
alege;
ii) să prezinte
Biblia ca fiind Cuvântul inspirat al lui Dumnezeu – autoritatea finală – şi să
înveţe dragostea şi respectul faţă de El, ca standard de viaţă;
jj) să-i înveţe pe
copii/elevi cum să biruiască păcatul.
kk) să îl echipeze pe copil/elev pentru a fi un
membru util al societăţii, unul care conştientizează dependenţa sa faţă de
Dumnezeu şi responsabilitatea sa de a sprijini pe alţii cu viaţa lui;