Şcoala are ca scop, pe lângă scopul şi obiectivele
generale şi particulare ale învăţământului preşcolar şi şcolar românesc, formarea generaţiilor
viitoare după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, oameni cu competenţă
profesională şi integritate morală, care să aibă un impact pozitiv în
dezvoltarea societăţii româneşti.
Şcoala are ca misiune să educe, să inspire,
să provoace şi să sprijine fiecare copil/elev să-şi atingă potenţialul maxim
intelectual, social, fizic, emoţional şi spiritual, într-o atmosferă creştină
de siguranţă şi apreciere, cu ajutorul lui Dumnezeu şi al Cuvântului Său, a
cadrelor didactice creştine, calificate, cu o bază materială modernă şi în
parteneriat cu alte şcoli particulare şi de stat.
Obiectivele prioritare ale Şcolii sunt:
a) să-l ajute pe
elev să-şi dezvolte o concepţie creştină
despre lume şi viaţă, integrându-şi
viaţa şi studiile cu Biblia;
b) să promoveze
atitudinea de cetăţean loial, prin dezvoltarea înţelegerii şi aprecierii
moştenirii noastre creştine şi naţionale ce cuprinde libertatea responsabilă,
demnitatea umană şi acceptarea autorităţii;
c) să promoveze
înţelegerea faptului că timpul este un dar dat de Dumnezeu şi trebuie folosit
în mod înţelept şi eficient;
d) să promoveze
obiceiuri sănătoase, inclusiv pregătirea fizică, responsabilitatea faţă de
trupul său ca şi creaţie a lui Dumnezeu;
e) să promoveze
standarde academice înalte, provocându-l pe fiecare copil/elev să-şi atingă
potenţialul său unic;
f) să-i ajute pe
părinţi să devină conştienţi de societatea noastră seculară, schimbătoare,
efectele ei asupra familiei şi asupra şcolii şi să-i ajute să înţeleagă
implicaţiile acestui fapt pentru copiii lor;
g) să-i ajute pe
părinţi să înţeleagă obiectivele şi programele şcolii;
h) să-l ajute pe
fiecare copil/elev să câştige o înţelegere detaliată şi deprinderi folosite în
comunicare şi în relaţionarea cu alţii, cum ar fi: scrisul, cititul, vorbitul,
calculul;
i) să ajute pe
copil/elev să-şi dezvolte aptitudini biblice faţă de viaţă şi societate;
j) să-l înveţe pe
copil/elev atitudini creştine faţă de lucrurile materiale şi să-l încurajeze
să-şi dezvolte o responsabilitate individuală în folosirea tuturor
aptitudinilor;
k) să-l înveţe pe
copil/elev să aibă o perspectivă biblică asupra vieţii şi a muncii şi să-l echipeze cu deprinderi în vederea relaţiilor
interpersonale şi a eforturilor pe care trebuie să le depună în viitor;
l) să-l înveţe pe
copil/elev să cerceteze în mod independent, să raţioneze logic şi să gândească
critic şi creativ;
m) să-l înveţe pe
copil/elev să trateze pe toată lumea cu dragoste şi respect, din moment ce toţi
oamenii sunt purtători ai chipului lui Dumnezeu;
n) să-l motiveze
pe copil/elev să insiste în studiul independent în domeniile de interes
personal;
o) să editeze cărţi, reviste, pliante, alte
materiale tipărite şi audiovizuale, precum şi alte materiale instructive şi
educaţionale;
p) să ajute
familiile cu eventuale disfuncţionalităţi, să facă faţă problemelor specifice
create de contextul familial respectiv;
q) să ajute
familiile în creşterea lor profesională, educaţională şi spirituală şi să le
ajute să dezvolte cămine hristocentrice, care reflectă o trăire biblică;
r) să asigure un
climat creştin, destins, afectuos şi creativ, care să favorizeze dezvoltarea
optimă a personalităţii preşcolarilor şi şcolarilor prin stimularea cunoaşterii lui Dumnezeu;
s) să atragă fonduri destinate atingerii scopurilor şi
obiectivelor propuse;
t) să coopereze
îndeaproape cu părinţii în fiecare fază a dezvoltării copilului/elevului, în
special în aspecte legate de programa şcolară;
u) să cunoască şi
să valorifice aptitudinile şi capacităţile cu care este înzestrat fiecare copil/elev;
v) să dezvolte în
copii/elevi o înţelegere şi o apreciere pentru lume, precum şi conştiinţa
rolului pe care îl are omul pentru natura înconjurătoare şi responsabilitatea
încredinţată lui de Dumnezeu pentru a o folosi şi a o îngriji aşa cum trebuie;
w) să discute
evenimente trecute şi prezente în toate domeniile, relaţionându-le la planul
divin pentru om;
x) să faciliteze
accesul copiilor/elevilor, cadrelor didactice, părinţilor la materiale
informaţionale, publicaţii de specialitate etc. pentru crearea de tehnici şi
metode pedagogice şi de comunicare;
y) să favorizeze
schimburi profesionale şi culturale interne şi internaţionale;
z) să genereze o
apreciere a artei, încurajând dezvoltarea talentelor copiilor/elevilor şi a
exprimării lor personale în acest domeniu;
aa) să îl
ajute pe copil/elev să-şi dezvolte personalitatea, pe temeiul acceptării şi a înţelegerii
corecte a propriei persoane ca fiind o persoană unică creată după chipul lui
Dumnezeu, iubită de El, prin Isus Hristos;
bb) să încurajeze dezvoltarea unei gândiri
creştine cu privire la neprihănire şi păcat;
cc) să integreze
adevărul lui Dumnezeu în domeniile de studiu şi să dezvolte un spirit de
discernământ biblic la toate disciplinele;
dd) să
înveţe şi să încurajeze obiceiuri sănătoase de studiu;
ee) să încurajeze dezvoltarea autodisciplinei şi a
responsabilităţii copilului/elevului, bazate pe respectul şi supunerea faţă de
Dumnezeu şi faţă de autoritatea sa, aşa cum a poruncit Dumnezeu;
ff) să înveţe pe copii/elevi
doctrinele de bază ale Bibliei;
gg) să organizeze
conferinţe, simpozioane, parteneriate cu scop educaţional, de
perfecţionare, cultural-civic;
hh) să pregătească elevul din punct de vedere
academic pentru a-şi continua educaţia spre meseria sau profesia pe care o va
alege;
ii) să prezinte
Biblia ca fiind Cuvântul inspirat al lui Dumnezeu – autoritatea finală – şi să
înveţe dragostea şi respectul faţă de El, ca standard de viaţă;
jj) să-i înveţe pe
copii/elevi cum să biruiască păcatul.
kk) să îl echipeze pe copil/elev pentru a fi un
membru util al societăţii, unul care conştientizează dependenţa sa faţă de
Dumnezeu şi responsabilitatea sa de a sprijini pe alţii cu viaţa lui;