vineri, august 25, 2017

CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL


CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL[1]
                       
  









ART. 1
  Părţile contractante
  1. Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Gen. Berthelot nr. 28-30, sectorul 1, reprezentat de domnul .................., în calitate de ministru, şi
  2. Domnul (Doamna) .................., domiciliat/ă în .................., str. ................ nr. ...., judeţul ............, având actul de identitate ..... seria ...... nr. ........., eliberat de .........................., C.N.P. ............................, în calitate de inspector şcolar general la Inspectoratul Şcolar al Judeţului ........../Municipiului Bucureşti, numit în funcţie prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. .... din ........., denumit în continuare manager,
  au convenit să încheie prezentul contract de management, cu respectarea următoarelor clauze:
  ART. 2
  Obiectul contractului de management
  1. Organizarea, conducerea şi administrarea Inspectoratului Şcolar al Judeţului ......................./Municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi băneşti ale acestuia, în condiţiile realizării unui management eficient şi de calitate
  2. Managerul va acţiona în vederea realizării obiectivelor politicii naţionale în domeniul educaţiei.
  ART. 3
  Durata contractului de management
  1. Prezentul contract de management se încheie pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice de numire în funcţie a managerului.
  2. În condiţiile în care managerul îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract de management, la expirarea termenului prevăzut părţile pot conveni prelungirea acestuia, în condiţiile legii.
  ART. 4
  Drepturile şi obligaţiile managerului

  A. Managerul are următoarele drepturi:
  1. de rezervare a postului didactic sau a catedrei pe care este titular, în perioada executării prezentului contract;
  2. să beneficieze de drepturile băneşti conform normelor legale în vigoare;
  3. să beneficieze de concediu de odihnă 25 de zile lucrătoare anual;
  4. dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
  5. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
  6. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
  7. dreptul la formare profesională;
  8. să deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurnă, transport şi alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasărilor în interes de serviciu, în ţară şi în străinătate, în conformitate cu normativele stabilite prin reglementările legale în vigoare;
  9. să beneficieze de drepturile de asigurări sociale de sănătate, precum şi de cele privind asigurările sociale de stat;
  10. să beneficieze de drept de informare nelimitată asupra activităţii inspectoratului şcolar pe care îl conduce, având acces la toate documentele privind activitatea specifică, economico-financiară etc. a acestuia, potrivit normelor legale în vigoare;
  11. să folosească un autoturism din dotarea inspectoratului şcolar pentru deplasarea în interesul serviciului, cota de combustibil corespunzând normelor legale.

  B. Managerul are următoarele obligaţii:
  1. să aplice politicile şi strategiile Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti;
  2. să elaboreze şi să aplice politici şi strategii specifice în măsură să asigure desfăşurarea în condiţii performante a activităţii curente şi de perspectivă a inspectoratului şcolar, în concordanţă cu politicile şi deciziile Guvernului, în vederea punerii în aplicare a obiectivelor Programului de guvernare;
  3. să elaboreze planul managerial şi să urmărească execuţia obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă prevăzuţi în acesta;
  4. să asigure gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului inspectoratului şcolar;
  5. să selecteze, să angajeze/să numească, să promoveze, să sancţioneze şi să elibereze personalul inspectoratului şcolar, cu respectarea dispoziţiilor legale;
  6. să stabilească şi să urmărească realizarea atribuţiilor de serviciu, pe domenii, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al inspectoratului şcolar, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate;
  7. să stabilească şi să ia măsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii şi pentru asigurarea pazei instituţiei;
  8. să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru personalul din subordine, sub rezerva legalităţii lor;
  9. să aplice normele de gestiune, regulamentele de organizare şi de funcţionare şi procedurile administrative unitare;
  10. să acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al inspectoratului şcolar, iniţiind programe şi măsuri eficiente pentru o bună gestiune, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
  11. să respecte atribuţiile prevăzute de legislaţia finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;
  12. să angajeze şi să utilizeze fondurile în limita creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;
  13. să răspundă de organizarea şi realizarea dezvoltării profesionale şi a evoluţiei în carieră a personalului din inspectoratul şcolar, din unităţile de învăţământ şi din celelalte unităţi din subordine;
  14. să coordoneze şi să controleze activitatea casei corpului didactic, a centrului de resurse şi asistenţă educaţională, a palatului, cluburilor elevilor şi cluburilor sportive şcolare;
  ----------
  Pct. 14 al lit. B a art. 4 din anexa 8 a fost modificat de pct. 23 al art. I din ORDINUL nr. 3.540 din 31 martie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 7 aprilie 2016.
  15. să încheie şi să răspundă, conform competenţelor sale, de actele juridice semnate în numele şi pe seama inspectoratului şcolar.
  Actele juridice pentru care, potrivit legii, este necesar avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau al autorităţii executive a administraţiei publice locale le încheie numai după obţinerea acestui aviz;
  16. să facă parte din comisiile în care este desemnat, conform prevederilor legale în vigoare;
  17. să reprezinte inspectoratul şcolar în raporturile cu terţii;
  18. să prezinte anual ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice starea învăţământului şi stadiul implementării politicii educaţionale în judeţul...................../municipiul Bucureşti;
  19. să dispună constituirea şi actualizarea periodică a bazelor de date existente la nivelul inspectoratului şcolar;
  20. să transmită Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice situaţiile statistice şi orice alte informări în termenele solicitate;
  21. să răspundă de aplicarea şi respectarea legislaţiei în organizarea, conducerea şi desfăşurarea procesului de învăţământ şi să asigure calitatea învăţământului din judeţul............................/municipiul Bucureşti;
  22. să răspundă de aplicarea actelor emise de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (metodologii, ordine, note, precizări, instrucţiuni etc.);
  23. să asigure gestiunea sistemului de salarizare a personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ;
  24. să asigure încadrarea în numărul de personal aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ;
  25. să verifice încadrarea în bugetul aprobat, calculat conform prevederilor legale în vigoare, de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ;
  26. să dispună măsurile necesare pentru încadrarea în numărul de personal şi în bugetul aprobat, de către ordonatorii de credite ai unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi ai unităţilor conexe din judeţ;
  27. să colaboreze cu toate autorităţile şi instituţiile publice la nivel local, judeţean şi naţional pentru realizarea tuturor obiectivelor stabilite prin Programul de guvernare, politicile şi strategiile Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
  28. să depună declaraţia de avere şi declaraţia de interese la începutul şi la sfârşitul prezentului contract de management.
  ART. 5
  Drepturile şi obligaţiile ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice

  A. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice are următoarele drepturi:
  1. să solicite managerului îndeplinirea obiectivelor, programelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea prezentului contract de management;
  ----------
  Pct. 1 al lit. A a art. 5 din anexa 8 a fost modificat de pct. 24 al art. I din ORDINUL nr. 3.540 din 31 martie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 7 aprilie 2016.
  2. să solicite managerului prezentarea de rapoarte privind stadiul realizării planului de management, a proiectelor şi programelor inspectoratului şcolar, a situaţiei economico-financiare şi a altor documente referitoare la activitatea acestuia;
  3. să modifice indicatorii economico-financiari prevăzuţi în bugetele anuale;
  4. să dispună verificări periodice ale modului de îndeplinire a obligaţiilor pe care şi le-a asumat managerul prin prezentul contract de management şi să adopte măsuri de recompensare sau de sancţionare conform legii.

  B. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice are următoarele obligaţii:
  1. să asigure managerului libertatea în conducerea, organizarea şi coordonarea învăţământului preuniversitar la nivelul judeţului ............/municipiului Bucureşti, limitările fiind cele prevăzute de reglementările legale;
  2. să asigure managerului condiţiile legale pentru a-şi îndeplini obligaţiile cuprinse în prezentul contract de management;
  3. să asigure finanţarea, pentru unităţile finanţate de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate prin legile bugetare anuale;
  4. să asigure condiţiile pentru ca managerul să primească toate drepturile stabilite de reglementările legale;
  5. să evalueze anual activitatea managerului sau ori de câte ori este sesizat de existenţa unor disfuncţii în activitatea inspectoratului şcolar;
  6. să asigure inspectoratului şcolar îndrumare metodologică.
  ART. 6
  Loialitate şi confidenţialitate
  1. Pe durata prezentului contract de management şi încă o perioadă de 2 ani de la încetarea acestuia, managerul este obligat să păstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicităţii sau care sunt prezentate cu acest caracter de către minister sau de către autoritatea executivă a administraţiei publice locale.
  2. Managerului îi sunt interzise orice activităţi contrare politicii Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice în domeniul educaţiei.
  ART. 7
  Răspunderea părţilor
  1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor din prezentul contract de management, părţile răspund potrivit reglementărilor legale.
  2. Managerul răspunde disciplinar şi/sau patrimonial pentru daunele produse inspectoratului şcolar sau imaginii acestuia prin orice act al său contrar intereselor învăţământului, prin acte de gestiune imprudentă, prin utilizarea abuzivă sau neglijentă a fondurilor inspectoratului şcolar, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
  3. Răspunderea managerului este angajată şi pentru nerespectarea prevederilor legale în vigoare.
  ART. 8
  Modificarea contractului de management
  1. Prevederile prezentului contract de management pot fi modificate prin act adiţional, cu acordul ambelor părţi.
  2. Părţile vor adapta prezentul contract de management corespunzător reglementărilor legale care îi sunt aplicabile, intervenite ulterior încheierii acestuia.
  3. Contractul de management se suspendă de drept în următoarele cazuri:

  a) în cazul în care managerul a fost trimis în judecată pentru fapte penale incompatibile cu funcţia deţinută, până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti;
  b) concediu de maternitate;
  c) concediu pentru incapacitate temporară de muncă;
  d) carantină;
  e) exercitarea unei funcţii în cadrul unei autorităţi executive, legislative ori judecătoreşti, pe toată durata mandatului;
  f) îndeplinirea unei funcţii de conducere salarizate în sindicat;
  g) forţă majoră;
  h) în cazul în care salariatul este arestat preventiv, în condiţiile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare;
  i) în alte cazuri expres prevăzute de lege.(*[2])
  ART. 9
  Încetarea contractului de management
  1. Prezentul contract de management încetează:

  a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
  b) la iniţiativa ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice în cazul în care, în urma evaluării, managerul a obţinut calificativul "nesatisfăcător";
  c) prin revocarea din funcţie de către ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute de lege şi de prezentul contract de management, cu notificarea prealabilă scrisă cu minimum 15 zile înainte de aplicarea măsurii;
  d) prin renunţarea de către manager la prezentul contract de management, cu notificarea prealabilă scrisă cu minimum 15 zile înainte de data renunţării;
  e) prin acordul părţilor;
  f) la încetarea calităţii de cadru didactic titular în sistemul de învăţământ;
  ----------
  Lit. f) a pct. 1 al art. 9 din anexa 8 a fost modificată de pct. 26 al art. I din ORDINUL nr. 3.540 din 31 martie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 7 aprilie 2016.
  g) prin deces;
  h) prin punerea sub interdicţie judecătorească a managerului;
  i) prin desfiinţarea sau reorganizarea inspectoratului şcolar;
  j) în alte situaţii prevăzute expres de lege.
  2. În toate situaţiile în care contractul de management încetează, este emis ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.
  ART. 10
  Litigii
  Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de management se soluţionează conform prevederilor care reglementează contenciosul administrativ.
  ART. 11
  Dispoziţii finale
  1. Prevederile prezentului contract de management se completează cu dispoziţiile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale altor acte normative specifice.
  2. Fişa postului pentru manager este anexă la prezentul contract de management.
  3. Evaluarea activităţii managerului se va face pe baza procedurii elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.
  4. Prezentul contract de management a fost încheiat şi redactat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
  Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice,
  .............................................
  Manager,
  .................
  Bucureşti, .........................
  
ANEXA


  la contractul de management
  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
  Inspectoratul Şcolar al Judeţului .........../Municipiului Bucureşti
  
                                                                FIŞA POSTULUI (CADRU)
  Nr. .......
  Denumirea postului - inspector şcolar general
  Gradul profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general
  Nivelul postului - conducere
  Descrierea postului:
  1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:

  a) studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
  b) membru al corpului naţional de experţi în management educaţional;
  c) titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau cu doctorat;
  d) calificativul "foarte bine", obţinut în ultimii 5 ani;
  e) cunoştinţe operare PC;
  f) cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională.
  2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:

  – calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
  3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:

  a) cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
  b) cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
  c) aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
  d) soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
  e) consultanţă de specialitate;
  f) informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul inspectoratului şcolar şi la nivelul unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
  g) organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
  4. Responsabilitatea implicată de post:

  a) responsabilitate privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
  b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
  c) responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
  d) responsabilitatea propunerilor decizionale.
  5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu:
  Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
  Atribuţii pe domenii de competenţă
 
    

    ┌─────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │Domeniul de  │      Unitatea de        │                      Atribuţii                              │
    │competenţă   │      competenţă         │                                                             │
    ├─────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │Management   │Proiectarea strategiei   │Realizarea diagnozei mediului educaţional judeţean/al        │
    │             │educaţionale şi a        │municipiului Bucureşti                                       │
    │             │politicilor educaţionale ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │ale inspectoratului      │Elaborarea strategiei educaţionale judeţene/a municipiului   │
    │             │şcolar                   │Bucureşti                                                    │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Elaborarea politicilor educaţionale la nivel judeţean/al     │
    │             │                         │municipiului Bucureşti                                       │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Proiectarea planului de şcolarizare la nivel judeţean/al     │
    │             │                         │municipiului Bucureşti                                       │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Elaborarea ofertei educaţionale judeţene/a municipiului      │
    │             │                         │Bucureşti                                                    │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Elaborarea bugetului inspectoratului şcolar                  │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar  │
    │             ├─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │Organizarea activităţilor│Planificarea activităţilor tematice ale consiliului de       │
    │             │inspectoratului şcolar   │administraţie                                                │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor pe fiecare    │
    │             │                         │domeniu din structura organizatorică a inspectoratului       │
    │             │                         │şcolar                                                       │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Recrutarea şi selectarea personalului din inspectoratul      │
    │             │                         │şcolar                                                       │
    │             ├─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │Conducerea/Coordonarea   │Implementarea programului managerial                         │
    │             │activităţii              ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │inspectoratului şcolar   │Coordonarea funcţionării domeniilor prevăzute în structura   │
    │             │                         │organizatorică a inspectoratului şcolar                      │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Aprobarea bugetului instituţiei în consiliul de administraţie│
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Repartizarea resurselor financiare şi materiale              │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Asigurarea gestiunii sistemului de salarizare a personalului │
    │             │                         │din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi        │
    │             │                         │unităţile conexe din judeţ                                   │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Asigurarea încadrării în numărul de personal aprobat de      │
    │             │                         │Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, pentru       │
    │             │                         │unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile  │
    │             │                         │conexe din judeţ                                             │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Verificarea încadrării în bugetul aprobat, calculat conform  │
    │             │                         │prevederilor legale în vigoare, de către unităţile de        │
    │             │                         │învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din    │
    │             │                         │judeţ                                                        │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Asigurarea încadrării în numărul de personal şi în bugetul   │
    │             │                         │aprobat de către ordonatorii de credite ai unităţilor de     │
    │             │                         │învăţământ preuniversitar de stat şi ai unităţilor conexe    │
    │             │                         │din judeţ                                                    │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a            │
    │             │                         │informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi    │
    │             │                         │de intervenţie ameliorativă                                  │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza       │
    │             │                         │analizei informaţiei colectate                               │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Dezvoltarea sistemului de control intern al instituţiei      │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare      │
    │             │                         │operaţională a activităţilor                                 │
    │             ├─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │Motivarea/Antrenarea     │Promovarea personalului din subordine                        │
    │             │personalului din         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │subordine                │Dezvoltarea culturii organizaţionale                         │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Medierea conflictelor intra- şi interinstituţionale          │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Acordarea de calificative, recompense sau sancţiuni          │
    │             │                         │personalului din subordine                                   │
    │             ├─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │Monitorizarea/Evaluarea/ │Monitorizarea aplicării şi respectării actelor emise de      │
    │             │Controlul activităţilor  │Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi a          │
    │             │inspectoratului şcolar   │activităţii şcolare din teritoriu                            │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Monitorizarea încadrării unităţilor de învăţământ cu         │
    │             │                         │personal didactic şi nedidactic                              │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Organizarea examenelor şi concursurilor naţionale/regionale/ │
    │             │                         │locale                                                       │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control │
    │             │                         │intern/managerial                                            │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului de      │
    │             │                         │învăţământ preuniversitar din judeţ/municipiul Bucureşti     │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Coordonarea modului de întocmire a documentelor              │
    │             │                         │administrative şcolare                                       │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor │
    │             │                         │şi reclamaţiilor                                             │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în      │
    │             │                         │activitatea inspectoratului şcolar                           │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor           │
    │             │                         │instructiv-educative din unităţile de învăţământ/unităţi     │
    │             │                         │conexe din teritoriu                                         │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Evaluarea performanţelor managementului unităţilor de        │
    │             │                         │învăţământ şi a unităţilor conexe                            │
    ├─────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │Informare/   │Relaţii/Comunicare       │Asigurarea fluxului informaţional la nivelul sistemului de   │
    │Comunicare   │                         │învăţământ judeţean/al municipiului Bucureşti şi naţional    │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi cu   │
    │             │                         │autorităţile locale.                                         │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Realizarea comunicării cu mass-media                         │
    │             │                         │Promovarea imaginii inspectoratului şcolar                   │
    ├─────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │Dezvoltare   │Pregătire profesională   │Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare            │
    │profesională │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare     │
    │             │                         ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │             │                         │Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din     │
    │             │                         │inspectoratul şcolar şi unităţile de învăţământ/unităţi      │
    │             │                         │conexe                                                       │
    └─────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘
  
        Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului: ....................
        Numele şi prenumele: .................................
        Funcţia: .................................
        Semnătura: .................................
        Data întocmirii: .................................
  
        Avizat
        Numele şi prenumele: .................................
        Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului
        Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice: ....................
        Semnătura: .................................
        Data întocmirii: .................................


  ----------
  Anexa 8 la metodologie a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. 3.169 din 4 februarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 6 februarie 2015, potrivit pct. 5 al art. I din acelaşi act normativ.








[1] ANEXA 8 la ORDIN nr. 5.557 din 7 octombrie 2011 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
[2] la 05-04-2017 Punctul 3. din Articolul 8 , Anexa 8 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 3.600 din 4 aprilie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 235 din 05 aprilie 2017

Niciun comentariu: