Evaluarea anuală a activităţii
personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile de învăţământ
preuniversitar se efectuează în conformitate cu Metodologia din 01/11/2011 de evaluare anuală a activităţii
personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul nr. 6143 din
01/11/2011, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 824 din 22/11/201, cu
modificările și completările ulterioare[1].
Metodologia reglementează
procedura de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic
auxiliar din unităţile de învăţământ preuniversitar, stabileşte normele de
evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor
de evaluare precum şi instrumentele de evaluare.
Evaluarea activităţii
personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile şi instituţiile de
învăţământ preuniversitar se realizează anual, conform graficului prezentat în Anexa
nr. 1 la metodologie, pentru întreaga activitate desfăşurată pe parcursul
anului şcolar, la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ
preuniversitar şi are două componente:
a) autoevaluarea;
b) evaluarea potrivit fişei
postului şi a fişei de evaluare.
Fişele
cadru ale postului şi fişele cadru de autoevaluare/evaluare pentru personalul
didactic şi didactic auxiliar sunt incluse în anexele 2-31 din metodologie.
Metodologia are în cuprins:
1. Baza
metodologică
2. Dispoziţii
generale
3. Domeniile
şi criteriile de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi
didactic auxiliar
4.
Înregistrarea şi rezolvarea contestaţiilor
5. Dispoziţii
finale
6. Anexe
Domeniile şi criteriile de
evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar sunt:
a)
Domeniul Proiectarea activităţii,
cu următoarele criterii de performanţă:
Ø Respectarea
programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum
şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei;
Ø Implicarea
în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii;
Ø Folosirea
Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor - TIC în activitatea de proiectare;
Ø
Proiectarea unor activităţi
extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele
educabililor, planul managerial al unităţii.
b)
Domeniul Realizarea activităţilor
didactice, cu următoarele criterii de performanţă:
Ø Utilizarea
unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi
formarea competenţelor specifice;
Ø Utilizarea
eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea
optimizării activităţilor didactice, inclusiv utilizarea TIC;
Ø Diseminarea,
evaluarea şi valorizarea activităţilor;
Ø Organizarea
şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat;
Ø
Formarea deprinderilor de studiu
individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de "a
învăţa să înveţi".
c)
Domeniul Evaluarea rezultatelor
învăţării, cu următoarele criterii de performanţă:
Ø Asigurarea
transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare şi a rezultatelor
activităţilor de evaluare;
Ø Aplicarea
testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor;
Ø Utilizarea
diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente
de evaluare unică;
Ø Promovarea
autoevaluării şi interevaluării;
Ø Evaluarea
satisfacţiei beneficiarilor educaţionali;
Ø
Coordonarea elaborării
portofoliului educaţional ca element central al evaluării învăţării.
d)
Domeniul Managementul clasei de
elevi, cu următoarele criterii de performanţă:
Ø Stabilirea
unui cadru adecvat - reguli de conduită, atitudini, ambient - , pentru
desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de
elevi;
Ø Monitorizarea
comportamentului elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale;
Ø Cunoaşterea,
consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor;
Ø
Motivarea elevilor prin
valorizarea exemplelor de bună practică.
e)
Domeniul Managementul carierei şi
al dezvoltării personale, cu următoarele criterii de performanţă:
Ø Participarea
şi valorificarea competenţelor ştiinţifice, metodice dobândite prin
participarea la programele de formare/perfecţionare;
Ø Implicarea
în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil;
Ø Realizarea/actualizarea
portofoliului şi dosarului personal;
Ø Dezvoltarea
capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii cu
elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi în cadrul comunităţii;
f)
Domeniul Contribuţia la
dezvoltarea instituţională şi promovarea unităţii şcolare, cu următoarele
criterii de performanţă:
Ø Dezvoltarea
de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale;
Ø Promovarea
ofertei educaţionale;
Ø Promovarea
imaginii şcolii în comunitate prin rezultatele elevilor la olimpiade,
concursuri, competiţii;
Ø Realizarea/participarea
la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi
comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar;
Ø Respectarea
normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI şi ISU
pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de
învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare;
Ø
Implicarea activă în crearea unei
culturi a calităţii la nivelul organizaţiei.
g) Domeniul
Conduita profesională, cu următoarele criterii de performanţă:
Ø
Manifestarea atitudinii morale şi civice
(limbaj, ţinută, respect, comportament)
Ø
Respectarea şi promovarea deontologiei
profesionale."
(3) Pentru personalul didactic
auxiliar se au în vedere domenii de evaluare şi criterii de performanţă
specifice categoriilor de personal auxiliar, conform anexelor prezentei
metodologii.
Grila de
punctaj pentru acordarea calificativelor anuale, în condiţiile prezentei
metodologii, este:
a) de la 100
până la 85 de puncte, calificativul Foarte bine;
b) de la 84,99
până la 71 de puncte, calificativul Bine;
c) de la 70,99
până la 61 de puncte, calificativul Satisfăcător;
d)
sub 60,99 puncte, calificativul
Nesatisfăcător.
În baza
punctajului final acordat, consiliul de administraţie stabileşte calificativul
anual pentru fiecare angajat în parte.
Hotărârea
consiliului de administraţie privind punctajul final şi calificativul anual al
cadrelor didactice/didactice auxiliare se adoptă conform prevederilor art. 93
din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu
modificările şi completările ulterioare.
Calificativul
anual şi punctajul corespunzător acordate de către consiliul de administraţie
sunt aduse la cunoştinţa fiecărui cadru didactic/didactic auxiliar în mod
direct, dacă acesta este prezent la şedinţa consiliului de administraţie.
Hotărârea
consiliului de administraţie cu punctajul şi calificativul acordat va fi
comunicată, în termen de 3 zile, prin secretariatul unităţii de învăţământ,
cadrelor didactice care nu au putut fi prezente pentru evaluarea finală la
şedinţa consiliului de administraţie.
Anexa
nr. 1
GRAFICUL/CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR
DE EVALUARE
La adresa inistor@gmail.com puteti solicita orice fisa de post/evaluare
_________________________
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu