Pentru
optimizarea managementului unităţii de învăţământ, conducerea acesteia
elaborează documente manageriale, astfel:
a) documente
de diagnoză;
b) documente
de prognoză;
c) documente de evidenţă.
Documentele de diagnoză ale unităţii de
învăţământ:
a) rapoartele
de activitate semestriale asupra activităţii desfăşurate;
b) rapoartele
comisiilor şi compartimentelor din unitatea de învăţământ;
c) raportul
anual de evaluare internă a calităţii (RAEI).
d) alte documente de diagnoză privind
domenii specifice de interes, care să contribuie la dezvoltarea instituţională
şi la atingerea obiectivelor educaţionale.
Documentele de prognoză ale unităţii de
învăţământ realizate pe baza documentelor de diagnoză ale perioadei anterioare:
a) planul de
dezvoltare instituţională, respectiv planul de acţiune al şcolii pentru
învăţământul profesional şi tehnic (PAS);
b) planul
operaţional al unităţii;
c) planul
managerial (pe an şcolar);
d) programul
de dezvoltare a sistemului de control managerial.
e) documente de prognoză, în scopul
optimizării managementului unităţii de învăţământ.
Documentele de evidenţă ale unităţii de
învăţământ:
a) statul de
funcţii;
b) organigrama
unităţii de învăţământ;
c) schema orară
a unităţii de învăţământ;
d) planul de
şcolarizare;
e) dosarul cu instrumentele interne de lucru ale
directorului.
Directorul ia
măsurile necesare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru elaborarea
şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern managerial, inclusiv a
procedurilor formalizate pe activităţi.
Planul de dezvoltare a sistemului de
control intern managerial va cuprinde: obiectivele, acţiunile,
responsabilităţile, termenele, precum şi alte componente.
Bază: Ordinul
MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru
de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu