Legi:
· Legea Arhivelor Naţionale
nr. 16/1996, republicată;
· Legea contabilităţii nr.
82/1991, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 115/1996 pentru
declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu
funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, cu modificările
şi completările ulterioare;
· Legea nr. 15/1994 privind
amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
· Legea nr. 161/2003 privind
unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor
publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi
sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 176/2010 privind
integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru
modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea
şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea
şi completarea altor acte normative, cu modificările
ulterioare;
· Legea nr. 215/2001 a
administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 182/2002 privind
protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 188/1999 privind
Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 213/1998 privind
bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 22/1969 privind
angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu
gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor
publice, cu modificările ulterioare;
· Legea nr. 251/2004 privind
unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor
acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a
funcţiei;
· Legea nr. 263/2010 privind
sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 273/2006 privind
finanţele publice locale, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 365/2004 pentru
ratificarea Convenţiei Naţiunilor Unite împotriva corupţiei, adoptată la New
York la 31 octombrie 2003;
· Legea nr. 455/2001 privind
semnătura electronică, republicată;
· Legea nr. 477/2004 privind
Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile
publice;
· Legea nr. 490/2004 privind
stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu
modificările şi completările ulterioare;
· Legea nr. 500/2002 privind
finanţele publice, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 544/2001 privind
liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Legea nr. 571/2004 privind
protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din
alte unităţi care semnalează încălcări ale legii;
· Legea nr. 672/2002 privind
auditul public intern, republicată, cu modificările
ulterioare;
· Legea nr. 7/2004 privind
Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată;
· Legea nr. 78/2000 pentru
prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările
şi completările ulterioare;
· Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare;
· Legea-cadru nr. 284/2010
privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu
modificările şi completările ulterioare;
· Legile bugetare
anuale;
Hotărâri ale Guvernului României:
· Hotărârea Guvernului nr.
1.007/2001 pentru aprobarea Strategiei Guvernului privind informatizarea
administraţiei publice;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum
vitae;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele
măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a
funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea
corupţiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Naţional, cu
modificările şi completările ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de
audit public intern;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare şi
exercitare a controlului financiar de gestiune;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.183/2012 pentru aprobarea Normelor privind sistemul de cooperare pentru
asigurarea funcţiei de audit public intern;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.259/2001 privind aprobarea Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea
Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările
ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
1.349/2002 privind colectarea, transportul, distribuirea şi protecţia, pe
teritoriul României, a corespondenţei clasificate, cu modificările şi
completările ulterioare.
· Hotărârea Guvernului nr.
1.723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei
în activitatea de relaţii cu publicul, cu modificările
ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001
privind liberul acces la informaţiile de interes public;
· Hotărârea Guvernului nr.
2.288/2004 pentru aprobarea repartizării principalelor funcţii de sprijin pe
care le asigură ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile
neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de
urgenţă;
· Hotărârea Guvernului nr.
215/2012 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada
2012-2015, a Inventarului măsurilor preventive anticorupţie şi a indicatorilor
de evaluare, precum şi a Planului naţional de acţiune pentru implementarea
Strategiei naţionale anticorupţie 2012-2015.
· Hotărârea Guvernului nr.
235/2003 pentru aprobarea Normelor privind modul de nominalizare a membrilor
Comitetului pentru Audit Public Intern;
· Hotărârea Guvernului nr.
26/2003 privind transparenţa relaţiilor financiare dintre autorităţile publice
şi întreprinderile publice, precum şi transparenţa financiară în cadrul anumitor
întreprinderi;
· Hotărârea Guvernului nr.
432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici, cu modificările
şi completările ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu
modificările şi completările ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a
personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi
completările ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
781/2002 privind protecţia informaţiilor secrete de
serviciu;
· Hotărârea Guvernului nr.
841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a
bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr.
866/1996 pentru actualizarea normativelor privind spaţiile cu destinaţia de
birou sau pentru activităţi colective ori de deservire ce pot fi utilizate de
ministere, alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, de
instituţiile publice din subordinea acestora, precum şi de
prefecturi;
· Hotărârea Guvernului nr.
925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la
atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de
servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
· Hotărârile Guvernului
pentru aprobarea planului de ocupare a funcţiilor publice
anuale;
Ordonanțe ale Guvernului României:
· Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
· Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin
trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 486/2003, cu modificările şi
completările ulterioare;
· Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea,
organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului
de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 194/2004, cu modificările
ulterioare;
· Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea
neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a
fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei
economico-financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
107/2012, cu modificările ulterioare;
· Ordonanţa Guvernului nr.
119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
· Ordonanţa Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adulţilor,
republicată;
· Ordonanţa Guvernului nr.
27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002;
· Ordonanţa Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile
administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Ordonanţa Guvernului nr.
81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul
instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi
completările ulterioare;
Metodologii, norme:
· Metodologie de implementare
a standardului de control intern "Managementul riscurilor", elaborată de
Ministerul Finanţelor Publice, publicată pe adresa de internet a Secretariatului
General al Guvernului, www.sgg.ro
· Norme metodologice privind
întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale, precum şi a unor
raportări financiare lunare, elaborate de Ministerul Finanţelor
Publice;
· Norme metodologice privind
principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare
anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la
unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.
Ordine de Ministru:
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.159/2004 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind
conţinutul, forma de prezentare şi structura programelor elaborate de
ordonatorii principali de credite în scopul finanţării unor acţiuni sau unui
ansamblu de acţiuni;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.159/2004 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind
conţinutul, forma de prezentare şi structura programelor elaborate de
ordonatorii principali de credite în scopul finanţării unor acţiuni sau ansamblu
de acţiuni.
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.235/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind
formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 201/2003, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.661 bis/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor băneşti primite sub forma
donaţiilor şi sponsorizărilor de către instituţiile publice;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.718/2011 pentru aprobarea Precizărilor privind
întocmirea şi actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor
publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare
şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile
privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale
consolidate, cu modificările şi completările ulterioare;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de
conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu
modificările şi completările ulterioare;
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind
organizare a şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor,
datoriilor şi capitalurilor proprii.
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică
a auditorului intern.
· Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale
referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific
de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control
financiar preventiv propriu, republicat;
· Ordinul secretarului
general al Guvernului nr. 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern
managerial al entităţilor publice, cu modificările şi completările
ulterioare;
· Regulamentul de organizare
şi funcţionare a entităţii publice.
· Regulamentul de organizare
şi funcţionare, fişele posturilor şi organigrama entităţii
publice.
Diverse:
· Actele normative prin care
au fost aprobate statutele specifice ale personalului precum şi statutele
corpurilor profesionale.
· Actul normativ de
organizare şi funcţionare a entităţii publice;
· Alte reglementări în
domeniul muncii.
· Analize periodice asupra
execuţiei bugetare;
· Bugetul aprobat al fiecărei
entităţi publice;
· Ordine/decizii ale
conducătorului entităţii publice;
· Codul de conduită al
entităţii publice;
· Adresa de internet a
entităţii publice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu