Atribuțiile inspectoratelor şcolare judeţene
Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011 educaţiei naţionale
cu modificările și completările ulterioare
ART. 95 alin. (1)
Inspectoratele şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului
Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului[1],
cu personalitate juridică, având în principal următoarele atribuţii:
a) aplică
politicile şi strategiile Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
b) controlează
aplicarea legislaţiei şi monitorizează calitatea activităţilor de
predare-învăţare şi respectarea standardelor naţionale/indicatorilor de
performanţă, prin inspecţia şcolară;
c) controlează,
monitorizează şi evaluează calitatea managementului unităţilor şi instituţiilor
de învăţământ;
d) asigură, împreună
cu autorităţile administraţiei publice locale, şcolarizarea elevilor şi
monitorizează participarea la cursuri a acestora pe durata învăţământului
obligatoriu;
e) coordonează
admiterea în licee, evaluările naţionale şi concursurile şcolare la nivelul
unităţilor de învăţământ din judeţ şi, respectiv, din municipiul Bucureşti;
f) monitorizează
implementarea programelor naţionale iniţiate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului pe aria judeţului, respectiv a
municipiului Bucureşti, precum şi a proiectelor derulate de unităţile şcolare
şi cele conexe în cadrul programelor Uniunii Europene în domeniul educaţiei şi
tineretului;
g) mediază
conflictele şi litigiile survenite între autoritatea administraţiei publice
locale şi unităţile de învăţământ;
h) coordonează
şi controlează activităţile unităţilor conexe ale Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului din aria judeţului/municipiului Bucureşti;
i) prezintă un
raport anual privind starea învăţământului pe teritoriul judeţului, respectiv
al municipiului Bucureşti. Acest raport se face public;
j) aprobă, la
propunerea consiliului local sau a consiliilor judeţene, înfiinţarea unităţilor
pentru educaţie timpurie, învăţământ primar şi gimnazial;
k) aplică
politicile educaţionale naţionale la nivel judeţean, respectiv al municipiului
Bucureşti;
l) acordă
consiliere şi asistenţă unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în
gestionarea resurselor umane şi a posturilor didactice la nivelul judeţului,
respectiv al municipiului Bucureşti;
m) monitorizează
activităţile de constituire şi de vacantare a posturilor didactice/catedrelor
din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi particular, organizează
concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar de stat şi monitorizează
concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
organizate de unităţile de învăţământ preuniversitar particular.
n) gestionează
baza de date privind cadrele didactice calificate angajate în unităţile de
învăţământ, precum şi întreaga bază de date a educaţiei;
o) înaintează
spre avizare Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
reţeaua şcolară din raza lor teritorială propusă de autorităţile administraţiei
publice locale, în conformitate cu politica educaţională, a documentelor
strategice privind dezvoltarea economică şi socială la nivel regional, judeţean
şi local, după consultarea unităţilor de învăţământ, a operatorilor economici
şi a partenerilor sociali interesaţi;
p) realizează
auditarea periodică a resursei umane din învăţământul preuniversitar;
q) asigură
colectarea datelor statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind
educaţia.
ART. 92 alin. (7) Inspectoratele
şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti realizează
auditarea periodică a resursei umane din învăţământul preuniversitar.
Rezultatele auditului se aduc la cunoştinţa celor în cauză, consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ şi Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu