Ghid pentru
ocuparea unei funcții publice
Valabil și pentru
angajații contractuali ( personalul nedidactic) din învățământ
Condiţii
Condițiile generale pentru
ocuparea unei funcții publice în România sunt prevăzute la art. 54 al Legii nr.
188 din 8 decembrie 1999 privind Statutul funcționarilor publici.
Astfel, este necesar ca persoana să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:
Astfel, este necesar ca persoana să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:
1. are cetățenia română și domiciliul în
România;
2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
3.are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
4. are capacitate deplină de exercițiu;
5. are o stare de sănătate corespunzătoare
funcției publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de
specialitate;
6. îndeplinește condițiile de studiu
prevăzute de lege pentru funcția publică;
7. îndeplinește condițiile specifice pentru
ocuparea funcției publice;
8. nu a fost condamnată pentru săvârșirea
unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de
serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de
fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție,
care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția
situației în care a intervenit reabilitarea;
9. nu a fost destituită dintr-o funcție
publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive
disciplinare în ultimii 7 ani;
10. nu a desfășurat activitate de poliție
politică, astfel cum este definită prin lege.
Procedura
Procedura de desfășurare a concursului de
recrutare într-o funcție publică
vacantă este reglementată prin Hotărârea Guvernului nr. 611 din 4 iunie 2008,
cu modificările și completările ulterioare. Această secțiune cuprinde prevederile minimale în
vederea participării la un concurs pentru ocuparea unei funcții publice
vacante.
Astfel, desfășurarea concursului de recrutare
constă în etapele cuprinse între prima zi de depunere a dosarelor candidaților
și formularea propunerilor de numire în funcțiile publice vacante pentru care
s-a organizat concursul. Concursul de recrutare constă în 3 etape succesive:
a)
selecția dosarelor de înscriere;
b) proba scrisă;
c) interviul.
Prin excepție, în cazul funcțiilor publice pentru
a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiții specifice care nu pot
fi evaluate prin probă scrisă și interviu, se poate organiza o probă
suplimentară. Aceasta
se desfășoară după selecția dosarelor și se evaluează cu calificativul „admis”
sau „respins”. Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați
admiși la etapa precedentă. Etapele concursului de recrutare se evaluează de
fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei
de soluționare a contestațiilor, independent.
Dosarul
În vederea participării la concurs, în termen
de 20 de zile de la data publicării anunțului în Monitorul Oficial, Partea a
III-a, candidații depun dosarul de concurs, care va conține în mod obligatoriu:
o formularul de
înscriere;
o copia actului de
identitate;
o copiile diplomelor de
studii și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
o copia carnetului de
muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după
caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice;
o cazierul judiciar;
o adeverința care să
ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni
anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau
de către unitățile sanitare abilitate;
o declarația pe propria
răspundere sau adeverința care să ateste că nu a desfășurat activități de
poliție politică.
Formularul
de înscriere se pune la dispoziție candidaților prin secretarul comisiei de concurs
din cadrul autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau
însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu
originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Cazierul
judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere. În acest caz,
candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa
dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării
concursului, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data la care a fost
declarat admis în urma selecției dosarelor, sub sancțiunea neemiterii actului
administrativ de numire.
Adeverința
care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele
emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul
Sănătății Publice.
În
termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere
a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs
pe baza îndeplinirii condițiilor de participare la concurs. Rezultatele
selectării dosarelor de înscriere se afișează de către secretarul comisiei de
concurs, cu mențiunea „admis” sau „respins”, însoțită de motivul respingerii dosarului,
la sediul autorității ori instituției publice organizatoare a concursului. Până
în ultima zi prevăzută pentru selecția dosarelor, membrii comisiei de concurs
pot solicita candidaților informații sau alte documente relevante din categoria
celor prevăzute anterior, pentru desfășurarea concursului.
Proba
Susținerea
acestei probe variază de la concurs la concurs, în funcție de specificațile
acestuia. În situația în care anunțul nu prevede în mod explicit organizarea
unei probe de testare a cunoștințelor în domeiul IT, aceasta nu va fi
susținută. Proba constă în parcurgerea a 15 întrebări de tip grilă pe parcursul
a 15 minute. În conformitate cu condițiile de participare la concurs, probele
suplimentare cuprind subiecte, pe niveluri de dificultate, din următoarele
tematici:
Proba
Constă
în redactarea unei lucrări și/sau în rezolvarea unor teste-grilă. Prin proba
scrisă se testează cunoștințele teoretice și abilitățile practice necesare
ocupării funcției publice pentru care se reglementează concursul. În cadrul
probei scrise se testează, în mod obligatoriu, inclusiv cunoștințele generale
ale candidatului în domeniul administrației publice.
Subiectele
pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei și a tematicii de
concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză și sinteză a
candidaților, în concordanță cu nivelul și specificul funcțiilor publice pentru
care se organizează concursul. Pentru candidații la ocuparea aceleiași funcții
publice, subiectele sunt identice în cadrul aceluiași concurs, cu excepția
cazului în care concursul se desfășoară în mai multe serii.
Comisia
de concurs stabilește subiectele și alcătuiește seturile de subiecte pentru
proba scrisă, în ziua în care se desfășoară proba scrisă. Fiecare membru al
comisiei de concurs propune cel puțin 3 subiecte.
Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt astfel întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaților. Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidențialității subiectelor propuse. Lista subiectelor propuse de fiecare membru al comisiei de concurs se anexează la raportul final al concursului, cu menționarea membrului comisiei de concurs care a propus subiectul. Seturile de subiecte se semnează de toți membrii comisiei de concurs și se închid în plicuri sigilate purtând ștampila autorității sau a instituției publice organizatoare a concursului.
Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt astfel întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaților. Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidențialității subiectelor propuse. Lista subiectelor propuse de fiecare membru al comisiei de concurs se anexează la raportul final al concursului, cu menționarea membrului comisiei de concurs care a propus subiectul. Seturile de subiecte se semnează de toți membrii comisiei de concurs și se închid în plicuri sigilate purtând ștampila autorității sau a instituției publice organizatoare a concursului.
Comisia
de concurs stabilește punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică
odată cu subiectele. În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor
teste-grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de
proba scrisă, cu condiția ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât
numărul întrebărilor stabilit pentru fiecare test-grilă. Întrebările pentru
fiecare test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfășoară proba scrisă,
înainte de începerea acestei probe.
În
cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere,
punctajul maxim stabilit pentru testele-grilă nu poate depăși 30% din punctajul
probei scrise, diferența de punctaj fiind alocată subiectelor de sinteză sau
rezolvării unor situații practice.
Până
la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisie
de concurs au obligația de a stabili baremul detaliat de corectare a
subiectelor. Acesta se afișează la locul desfășurării concursului, anterior
corectării lucrărilor.
Înainte
de începerea probei scrise, la locul desfășurării acesteia, dacă este cazul, se
afișează repartizarea pe săli a candidaților. Înainte de începerea probei
scrise se face apelul nominal al candidaților, în vederea îndeplinirii
formalităților prealabile, respectiv verificarea identității. Verificarea
identității se face numai pe baza buletinului, a cărții de identitate sau a
oricărui document care atestă identitatea, potrivit legii.
Candidații care nu sunt prezenți la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identității prin prezentarea buletinului, a cărții de identitate sau a oricărui alt document care să ateste identitatea sunt considerați absenți. După verificarea identității candidaților, ieșirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepția situațiilor de urgență în care aceștia pot fi însoțiți de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea. Durata probei scrise se stabilește de comisia de concurs în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăși 3 ore.
Candidații care nu sunt prezenți la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identității prin prezentarea buletinului, a cărții de identitate sau a oricărui alt document care să ateste identitatea sunt considerați absenți. După verificarea identității candidaților, ieșirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepția situațiilor de urgență în care aceștia pot fi însoțiți de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea. Durata probei scrise se stabilește de comisia de concurs în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăși 3 ore.
La
ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă
candidaților seturile de subiecte și invită un candidat să extragă un plic cu
subiectele de concurs. După începerea comunicării subiectelor este interzis
accesul candidaților care întârzie sau al oricărei persoane, în afara comisiei
de concurs, precum și a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de
concurs, respectiv supravegherea desfășurării probei.
În
încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia,
inclusiv a formalităților prealabile și a celor ulterioare finalizării probei,
candidaților nu le este permisă deținerea sau folosirea vreunei surse de
consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la
distanță. Nerespectarea acestor dispoziții atrage eliminarea candidatului din
proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziții,
elimină candidatul din sală, înscrie mențiunea „anulat” pe lucrare și
consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.
Lucrările
se redactează, sub sancțiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de
autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, purtând
ștampila acesteia pe fiecare filă. Primă filă, după înscrierea numelui și a
prenumelui în colțul din dreapta, se lipește astfel încât datele înscrise să nu
poată fi identificate și se aplică ștampila autorității sau instituției publice
orgaizatoare a concursului, cu excepția situației când există un singur
candidat petru funcția publică vacantă, caz în care nu mai există obligația
sigilării lucrării.
Candidatul
are obligația de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv
testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei
scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
Interviul
În cadrul interviului se testează abilitățile,
aptitudinile și motivația candidaților. Proba interviului poate fi susținută
doar de către acei candidați declarați admiși la proba scrisă. Interviul se
realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua
desfășurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare.
Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
1. abilitățile de
comunicare;
2.capacitatea de analiză
și sinteză;
3.abilitățile impuse de
funcție;
4.motivația candidatului;
5. comportamentul în
situațiile de criză.
Pentru
funcțiile de conducere planul de interviu include și elemente referitoare la:
a) capacitatea de a lua decizii și de a evalua
impactul acestora;
b) exercitarea controlului decizional;
c) capacitatea managerială.
Interviul
se susține, de regulă, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data
susținerii probei scrise. Data și ora susținerii interviului se afișează
obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă. Prin excepție, cu acordul
tuturor candidaților sau la cererea scrisă a acestora și cu acordul membrilor
comisiei de concurs, președintele comisiei de concurs poate aproba reducerea
termenului prevăzut pentru susținerea interviului, cu îndeplinirea cumulativă a
următoarelor condiții:
a)
toți candidații au luat cunoștință despre rezultatul probei scrise;
b) niciunul dintre candidați nu intenționează
contestarea rezultatului obținut la proba scrisă.
Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa
întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile
politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea
materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de
sex. Întrebările și răspunsurile la interviu se înregistrează sau se
consemnează în anexa la raportul final al concursului, întocmit de secretarul
comisiei de concurs, și se semnează de membrii acestei comisii și de candidat.
Înregistrarea interviului se păstrează, în condițiile legii, timp de minimum un
an de la data afișării rezultatelor finale ale concursului.
Notarea
Pentru probele concursului punctajele se
stabilesc după cum urmează:
a)
pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de
puncte;
b) pentru
interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
Anterior începerii corectării lucrărilor la
proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepția cazului în care
există un singur candidat pentru ocuparea funcției publice vacante. Notarea probei
scrise sau a interviului se face, de regulă, în termen de maximum 72 de ore de
la finalizarea fiecărei probe. Lucrările de la proba scrisă, cu excepția
cazului în care există unsingur candidat pentru ocuparea funcției publice
vacante, se corectează sigilate. Punctajele se acordă de către fiecare membru
al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, și se notează
în borderoul de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe
baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de
concurs.
Lucrările care prezintă însemnări în scopul
identificării candidaților se anulează și nu se mai corectează. Mențiunea
„anulat” se înscrie atât pe lucrare, cât și pe borderoul de notare și pe
centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul verbal. În situația
în care pentru o lucrare se înregistrează diferențe mai mari de 10 puncte între
punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea se recorectează de
către toți membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se
constată că există diferențe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de
membrii comisiei de concurs. Se interzice desigilarea lucrărilor anterior
recorectării acestora.
Lucrările scrise, după acordarea punctajelor
finale cu respectarea prevederilor anterioare, se desigilează. Punctajele
obținute de fiecare dintre candidați și mențiunea „admis” ori „respins” se
afișează la sediul autorității sau instituției organizatoare a concursului,
astfel încât să se asigure rămânerea a cel puțin 48 de ore până la susținerea
următoarei probe, pentru depunerea și soluționarea unor eventuale contestații.
Sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care au obținut:
Sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care au obținut:
a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor
organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de execuție;
b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor
organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere.
Interviul se notează pe baza criteriilor
menționate anterior și a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs
pentru aceste criterii prin planul de interviu. Membrii comisiei de concurs
acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criterii. Punctajele se
acordă de către fiecare membru al comisiei în parte, pentru fiecare candidat,
și se notează în borderoul de notare. Punctajul final la interviu al fiecărui
candidat se stabilește cu respectarea prevederilor art. 59, alin. (4) și (6) al
HG r. 611 din 2008. Punctajele obținute de fiecare dintre candidați și
mențiunea „admis” ori „respins” se afișează la sediul autorității sau
instituției organizatoare a concursului.
Sunt declarați admiși la interviu
candidații care au obținut:
a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor
orgaizate pentru ocuparea funcțiilor publice de execuție;
b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor
organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere.
Punctajul final se calculează prin însumarea
punctajelor obținute la proba scrisă și interviu. Punctajele finale ale
concursului, în ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator
nominal, în care se va menționa pentru fiecare candidat punctajul obținut la
fiecare dintre probele concursului. Centralizatorul nominal se semnează pe
fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menționarea punctajului final al fiecărui candidat și a sintagmei „admis” sau „respins”, prin afișare la locul desfășurării concursului. Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maaximum 3 zile lucrătoare de la data susținerii ultimei probe.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menționarea punctajului final al fiecărui candidat și a sintagmei „admis” sau „respins”, prin afișare la locul desfășurării concursului. Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maaximum 3 zile lucrătoare de la data susținerii ultimei probe.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea
unei funcții publice vacante candidatul care a obținut cel mai mare punctaj
dintre candidații care au concurat pentru aceeași funcție publică, cu condiția
ca aceștia să fie obținut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor din
hotărâre. La punctajele egale are prioritate candidatul care a obținut
punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menține,
candidații aflați în această situație vor fi invitați la un nou interviu în
urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câștigător.
Soluționarea
După afișarea rezultatelor obținute la selecția
dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidații nemulțumiți pot face
contestație, în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului
selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise
ori a interviului, la sediul autorității sau instituției publice organizatorice
a concursului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
În situația contestațiilor formulate față de
rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor va
verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru
participare la concurs în termen de maximum 24 de ore de la expirarea
termenului de depunere a contestațiilor. În situația contestațiilor formulate
față de rezultatul probei scrise sau a interviului comisia de soluționare a
contestațiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu
doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum 24 de ore de la
expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
Comisia de soluționare a contestațiilor admite
contestația modificând punctajul final acordat de comisia de concurs în
situația în care:
a) candidatul îndeplinește condițiile pentru a
participa la concurs, în situația contestațiilor formulate față de rezultatul
selecției dosarelor;
b) constată că punctajele nu au fost acordate
potrivit baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la
interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor
formulate și răspunsurilor candidaților în cadrul interviului;
c) constată că există o diferență mai mare de 10
puncte la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs și
comisia de soluționare a contestațiilor;
d) ca urmare a recorectării lucrării de la proba
scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu,
candidatul declarat inițial „respins” obține cel puțin punctajul minim pentru
promovarea probei scrise sau a interviului.
Contestația va fi respinsă în următoarele
situații:
a) candidatul nu îndeplinește condițiile pentru a
participa la concurs;
b)
punctajele au fost acordate potrivit baremului și răspunsurilor din lucrarea lucrarea
scrisă sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de
interviu, întrebărilor formulate și răspunsurilor candidaților în cadrul
interviului;
c)
între punctajul acordat de comisia de concurs și cel acordat de comisia de
soluționare a contestațiilor nu este o diferență mai mare de 10 puncte/probă.
Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse
se face prin afișare la sediul autorității sau instituției organizatoare a
concursului, imediat după soluționarea contestațiilor. În cazul respingerii
contestației candidatul se poate adresa instanței de contencios administrativ,
în condițiile legii. La finalizarea concursului se întocmește un raport final
al concursului care să conțină modul de desfășurare a concursului și
rezultatele obținute de candidați, semnat de membrii comisiei de concurs și de
secretarul acesteia, la care se anexează fișele individuale ale tuturor
membrilor comisiei.
Autoritatea
sau instituția publică organizatoare a concursului pune la dispoziție
candidaților interesați, la solicitarea acestora, documentele elaborate de
comisia de concurs, respectiv de comisia de soluționare a contestațiilor, care
sunt informații de interes public, cu respectarea confidențialității datelor cu
caracter personal, potrivit legii. Se exceptează de la această prevedere
documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de
soluționare a contestațiilor, care conțin date cu caracter personal ale
candidaților, potrivit legii. Orice candidat își poate consulta, la solicitarea
sa, lucrarea scrisă individuală redactată în cadrul probei scrise a
concursului, după corectarea și notarea acesteia.
Concursurile pentru ocuparea funcțiilor publice
din cadrul autorităților și instituțiilor publice, organizate cu nerespectarea
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 611 din 2008, sunt nule de drept.
Nulitatea se constată în instanța de contencios
administrativ.
Numirea
Candidatul declarat admis la concursul de
recrutare este numit, potrivit legii, în funcția publică pentru care a
candidat. În termen de 15 zile de la data afișării rezultatelor finale ale
concursului compartimentul de resurse umane, respectiv Agenția, în situația
concursurilor pentru care competența de organizare aparține acesteia, are
obligația de a emite propunerea de numire a candidatului declarat admis.
Propunerea de numire se comună în copie, în mod corespunzător, candidatului
declarat admis personal, pe bază de semnătură, prin scrisoare recomandată sau
scrisoare cu confirmare de primire.
Emiterea actului administrativ de numire se face
în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data comunicării propunerii de
numire. Fișa
postului aferentă funcției publice se anexează la actul administrativ de
numire, iar o copie a acestuia se înmânează funcționarului public. Prin
excepție de la această prevedere, la solicitarea scrisă și motivată a
candidatului declarat admis, depusă în termenul prevăzut mai sus, conducătorul
autorității sau instituției publice poate prelungi termenul stabilit pentru
emiterea actului administrativ de numire la cel mult 31 de zile de la data
comunicării propunerii de numire.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu