I.
Elaborarea proiectului planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat
Proiectul planului
de şcolarizare la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat,
respectiv al inspectoratelor şcolare în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare
pentru învăţământul preuniversitar de stat se realizează pe baza următoarelor
criterii generale:
a)
criteriul legislativ,
b)
criteriul economic,
c)
criteriul demografic,
d)
criteriul geografic,
e)
criteriul socio-economic,
f)
oferta educaţională.
Pentru
fundamentarea proiectului planului de şcolarizare în cadrul criteriului legislativ se vor urmări:
1.
respectarea prevederilor Legii educaţiei
naţionale nr. 1 /2011, cu modificările şi completările ulterioare;
2.
respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 75 /2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
3.
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 21 /2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare şi de funcţionare
provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor
de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ
preuniversitar;
4.
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 22 /2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în
vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor
furnizoare de educaţie;
5.
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 844/2002, cu modificările şi completările ulterioare, privind aprobarea
nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea
prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, cu
modificările şi completările ulterioare şi ale OMECTS nr. 3081 /27.01.2010,
OMECTS nr. 3331 /25.02.2010, OMECTS 5347 /07.09.2011 cu modificările şi completările
ulterioare;
6.
respectarea prevederilor Legii nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
7.
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea
costului standard per elev/preşcolar şi stabilirea finanţării de bază a
unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de
stat, din sume defalcate din TVA prin bugetele locale, pe baza costului
standard per elev/preşcolar, cu modificările şi completările ulterioare;
8.
respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 77/2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcţionalităţii
administraţiei publice locale, a numărului de posturi şi reducerea
cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile publice din subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor;
9.
încadrarea strictă în numărul de posturi aprobat
de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru fiecare inspectorat şcolar, corelarea
numărului de posturi cu numărul de elevi/preşcolari şi încadrarea în costurile
standard aprobate anual prin legea bugetului;
10.
respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare
privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, finanţate
din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar pentru anul în curs;
11.
respectarea ordinelor, metodologiilor,
regulamentelor, instrucţiunilor şi notificărilor emise de Ministerul Educaţiei
Naţionale, cu implicaţii în stabilirea planului de şcolarizare pentru flecare
nivel de pregătire, formă de învăţământ, profil, specializare, domeniu,
calificare profesională, de către toate unităţile de învăţământ de stat şi
particular, care funcţionează pe raza teritorială a autorităţilor
administraţiei publice locale;
12.
asigurarea resurselor umane calificate necesare
desfăşurării unui proces de învăţământ conform standardelor naţionale şi
europene din domeniul educaţiei;
13.
respectarea prevederilor documentelor care stau
la baza elaborării propunerii proiectului planului de şcolarizare prin
învăţământ profesional şi tehnic - Planul Regional de Acţiune pentru învăţământ
(PRAI) şi Planul Local de Acţiune pentru învăţământ (PLAI).
Pentru fundamentarea proiectului planului de
şcolarizare în cadrul criteriului
economic se va analiza:
a)
Situaţia claselor paralele, care la sfârşitul
anului şcolar au efective sub limita minimă admisă şi a căror comasare se
impune, fie la nivelul fiecărei şcoli, fie la nivelul localităţii/unităţii administrativ
teritoriale, în vederea respectării prevederilor art. 63 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu
modificările şi completările ulterioare;
b)
Situaţia claselor din învăţământul urban, astfel
încât acestea să funcţioneze cel puţin la valoarea medie prevăzută ta art. 63
(1) din Legea educaţiei naţionale rir.1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare.
Pentru
fundamentarea proiectului planului de şcolarizare în cadrul criteriului demografic se va ţine seama de:
1.
analiza evoluţiei demografice a populaţiei
şcolare în interval de 0 -17 ani, a densităţii acesteia, a componenţei etnice,
în vederea organizării în profil teritorial a reţelei şcolare în baza caietelor
statistice elaborate de Institutul Naţional de Statistică. Pentru nivelurile de
studii specifice VET, analiza evoluţiei demografice se va face avându-se în
vedere recomandările PRAI şi PLAI;
2.
analiza fenomenului de migrare internă a populaţiei
de vârstă şcolară în zone apropiate;
3.
asigurarea cuprinderii populaţiei de vârstă
preşcolară şi de vârstă şcolară într-o formă organizată de învăţământ
preşcolar, primar, gimnazial şi liceal, conform opţiunilor exprimate.
Pentru
fundamentarea proiectului planului de şcolarizare în cadrul criteriului geografic se va urmări:
1.
promovarea unor măsuri dinamice pentru accesul
la educaţie al tuturor copiilor şi elevilor care să permită acoperirea
echitabilă a tuturor zonelor din mediul urban şi din mediul rural, cu ofertă de
formare profesională prin învăţământ profesional şi tehnic;
2.
dezvoltarea calificărilor profesionale care
valorifică mai bine tradiţia locală, corelate cu posibilităţile de inserţie
socio-profesională.
Proiectul
planului de şcolarizare şi fundamentarea acestuia vor fi dezbătute de consiliul
profesoral şi aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ,
după care se înaintează inspectoratului şcolar.
Conducerea
unităţii de învăţământ răspunde de fundamentarea şi elaborarea proiectului
planului de şcolarizare la nivelul unităţii de învăţământ, cu respectarea
prevederilor prezentei metodologii.
La elaborarea planului de şcolarizare pentru fiecare unitate de
învăţământ de stat se va ţine seama şi de criteriile specifice enunţate în metodologia
mai sus menționată.
Conducerea unităţii de învăţământ va solicita, în vederea
fundamentării şi elaborării proiectului planului de şcolarizare la nivelul
unităţii de învăţământ, avizul pentru înfiinţarea şi/sau funcţionarea
formaţiunilor de studiu inspectoratelor şcolare pentru situaţiile de excepţie,
prevăzute la art. 63, din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările
şi completările ulterioare.
Criteriile specifice obligatorii in baza cărora
se elaborează planul de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar
de stat, sunt:
1.
Constituirea formaţiunilor de studiu la limitele
maxime prevăzute de art. 63 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu
modificările şi completările ulterioare;
2.
Constituirea claselor de început în învăţământul
liceal din 28 de elevi;
3.
Stabilirea numărului de locuri pentru candidaţii
de etnie rromă şi elevii din Republica Moldova de către inspectoratele şcolare
şi repartizarea pe unităţi de învăţământ, în conformitate cu prevederile legale
în vigoare;
4.
Eliminarea formaţiunilor de studiu cu efective
sub valoarea medie prevăzută la art. 63 (l)
din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din
mediul urban;
5.
Cuprinderea întregii generaţii a copiilor în
vârstă de 6 ani în clasa pregătitoare;
6.
Cuprinderea întregii generaţii de absolvenţi ai
clasei a VIII-a în învăţământul liceal, ciclul inferior;
7.
Reducerea, în mediul rural, a numărului de clase
cu predare simultană şi a numărului de clase sub limita minimă prevăzută de
art. 63 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare, prin asigurarea transportului elevilor cu microbuzele
şcolare;
8.
Organizarea programului ,,A doua şansă" în
vederea reducerii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.
9.
Funcţionarea formaţiunilor de studiu prevăzute
la art. 63 (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare se aprobă de către Ministerul Educaţiei Naţionale prin
direcţiile de specialitate: Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane şi
Reţea Şcolară Naţională, Direcţia Generală Buget- Finanţe şi Resurse Umane şi
Direcţia Generală învăţământ în Limbile Minorităţilor.
Fundamentarea
proiectului planului de şcolarizare pentru clasele cu predare intensivă a unei
limbi moderne în învăţământul gimnazial, clasele cu predare intensivă/bilingvă
a unei limbi moderne şi pentru clasele cu predarea intensivă a informaticii în
învăţământul liceal se va realiza ţinându-se seama de baza materială existentă,
personalul didactic calificat din unitatea de învăţământ, pe baza analizei
opţiunilor elevilor, cu încadrarea în numărul posturilor aprobat, corelat cu
numărul de elevi şcolarizaţi şi cu respectarea prevederilor hotărârii
Guvernului privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat,
finanţate din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar
pentru anul în curs, respectiv cu încadrarea strictă în bugetul aprobat.
Pentru
învăţământul liceal, cifra de şcolarizare pe filiere, profiluri şi domenii ale
pregătirii de bază, va fi propusă de inspectoratele şcolare Ministerului
Educaţiei Naţionale pentru fiecare unitate de învăţământ de pe teritoriul
judeţului/municipiului Bucureşti, care şcolarizează pe acest nivel de
învăţământ, pe baza strategiei formulate prin studiul precizat şi criteriilor
menţionate.
Propunerile
privind cifra de şcolarizare pentru clasa a IX-a cu frecvenţă (seral), filiera
tehnologică şi pentru clasa a IX-a cu frecvenţă (seral) sau cu frecvenţă
redusă, filiera teoretică, se vor face numai pentru absolvenţii învăţământului
gimnazial din promoţiile anterioare, care nu au urmat o formă de învăţământ liceal
şi care împlinesc vârsta de minim 18 ani până la data începerii cursurilor
şcolare.
Propunerile
privind cifra de şcolarizare pentru clasele clasele a Xl-a/a XII-a învăţământ
cu frecvenţă (seral) şi învăţământ special (zi, seral), filiera teoretică/tehnologică,
ciclul superior, se vor face ţinând seama de numărul estimat al solicitărilor
absolvenţilor de zece clase de liceu din seriile anterioare, absolvenţilor de
stagii de pregătire practică, absolvenţilor învăţământului profesional,
absolvenţilor anului de completare şi absolvenţilor şcolilor profesionale din
serii anterioare, după completarea obligatorie a locurilor libere existente în
anul şcolar 2014 -2015, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Propunerile
privind cifra de şcolarizare pentru învăţământul profesional se organizează
numai în unităţi de învăţământ preuniversitar autorizate/acreditate pe acest
nivel de învăţământ.
Propunerile
privind numărul de locuri pentru stagiile de pregătire practică, nivel 2 de
calificare, se realizează pe baza opţiunilor exprimate în scris de către
absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică.
Proiectul
planului de şcolarizare pentru toate unităţile de învăţământ preuniversitar de
stat din reţeua şcolară a judeţului/municipiul Bucureşti se stabileşte de către
consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar pe baza propunerilor
unităţilor de învăţământ şi se înaintează spre aprobare 1a Ministerul Educaţiei
Naţionale.
Unităţile
de învăţământ sunt informate în scris dacă ia nivelul consiliului de
administraţie al inspectoratului şcolar au fost sau nu operate modificări
proiectului planului de şcolarizare propus.
Pentru
modul de fundamentare a proiectului planului de şcolarizare, precum şi
defalcarea acestuia în profil teritorial pentru unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat, limbi de predare, profiluri, specializări, domenii,
calificări profesionale şi forme de învăţământ, precum şi de exactitatea
datelor transmise răspund: inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari
generali adjuncţi care au atribuţii privind reţeaua şcolară.
Proiectul
planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat
trebuie să conţină, în mod obligatoriu, avizul CLDPS şi al coordonatorului
regional al CNDIPT, pentru învăţământul profesional, învăţământul liceal,
filiera tehnologică, învăţământul postliceal.
Ministerul
Educaţiei Naţionale va analiza proiectul planului de şcolarizare, înaintat de
fiecare inspectorat şcolar, pe niveluri şi forme de învăţământ şi va întocmi proiectul de hotărâre de
guvern privind aprobarea cifrelor de şcolarizare pentru învăţământul
preuniversitar de stat.
Cifrele
de şcolarizare aprobate prin hotărâre de guvern vor fi repartizate, global,
fiecărui inspectorat şcolar de către Ministerul Educaţiei Naţionale, pe
niveluri de pregătire, pe forme de organizare, pe filiere/profiluri/specializăr
(filiera teoretică)/domenii ale pregătirii de bază/domenii.
Inspectoratele şcolare vor
repartiza cifrele de şcolarizare, în termen de 10 zile de la primirea acestora
de Ia Ministerul Educaţiei Naţionale, unităţilor de învăţământ preuniversitar
de stat, pe niveluri de pregătire, pe forme de organizare, pe filiere/profil
uri/specializări (filiera teoretică)/domenii ale pregătirii de bază/
domenii/calificări profesionale.
Directorii unităţilor de
învăţământ preuniversitar particular vor transmite inspectoratelor şcolare
proiectele planurilor de şcolarizare.
II. Emiterea avizului conform de
către inspectoratele şcolare pentru organizarea/reorganizarea reţelei şcolare
Termeni
şi definiţii specifice
1.
Avizul conform pentru organizarea
reţelei şcolare - este actul emis de către inspectoratele
şcolare la solicitarea formulată de către autorităţile administraţiei publice
locale în vederea organizării reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ de
stat şi particular preuniversitar, respectiv de Ministerul Educaţiei Naţionale,
ia solicitarea formulată de către consiliile judeţene/consiliile locale ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, în vederea organizării reţelei şcolare
pentru învăţământul special liceal şi special postliceal, cu consultarea
partenerilor sociali.
2.
Unitate de învăţământ cu personalitate
juridică (PJ) -
este unitatea de învăţământ care îşi exercită capacitatea de exerciţiu
prevăzută de lege pe baza următoarelor elemente definitorii:
a.
Act de înfiinţare;
b.
Cod de identitate fiscală;
c.
Cont în trezoreria statului/cont în bancă
(pentru unităţile de învăţământ particular);
d.
Sigiliu/ştampilă cu însemnele Ministerului
Educaţiei Naţionale.
3.
Structură şcolară arondată (AR) - este
unitatea de învăţământ fară personalitate juridică, subordonată unei unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică (PJ), reprezentând o locaţie a acesteia.
4.
Reţea şcolară locală -
totalitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar autorizate să funcţioneze
provizoriu/acreditate, din raza de competenţă a autorităţilor administraţiei
publice locale.
5.
Reţea şcolară judeţeană/ a municipiului
Bucureşti - totalitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar de
stat şi particular, autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate care
funcţionează la nivelul unui judeţ/a municipiului Bucureşti.
6.
Reţea şcolară naţională
- totalitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular,
autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate cuprinse în sistemul naţional
de învăţământ preuniversitar.
7.
Organizarea reţelei şcolare
- este procesul de stabilire a unităţilor de învăţământ autorizate/acreditate
de stat şi particular care vor funcţiona în anul şcolar următor pe raza
unităţii administrativ teritoriale respective.
Actul administrativ prin care se stabileşte reţeaua şcolară a
localităţii este hotărârea de consiliu local/consiliu judeţean, după caz, emisă
în baza prevederilor legislaţiei în vigoare.
Organizarea reţelei şcolare se realizează, în urma aplicării unor
operaţiuni specifice precum înfiinţarea/desfiinţarea/fuziunea/divizarea,
unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular:
a.
în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar
de stat operaţiunile specifice sunt realizate de autorităţile administraţiei
publice locale;
b.
în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar
particular operaţiunile specifice
sunt realizate de persoanele juridice finanţatoare.
Inspectoratele şcolare elaborează baza de date
a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular care sunt
autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate.
Pentru emiterea avizului conform privind organizarea de către autorităţile
administraţiei publice locale a reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ de
preuniversitar, inspectoratele şcolare vor ţine cont de următoarele criterii:
·
Calitatea educaţiei furnizată de unităţile de
învăţământ preuniversitar corelată cu standardul naţional de acreditare/evaluare
periodică (art. 5, alin (1) din Legea nr. 87/2006 cu modificările şi completările
ulterioare);
·
Asigurarea finanţării de bază pentru toţi
preşcolarii/elevii din învăţământul de stat primar, gimnazial, liceal şi
postliceal, conform legislaţiei în vigoare;
·
Eficienţa utilizării resurselor financiare,
materiale şi umane, în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat;
·
Respectarea prevederilor legale privind
atribuirea de denumiri sau a titlului de „colegiu/colegiu naţional".
·
Respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare
privind operaţiunile specifice efectuate de autorităţile administraţiei publice
locale referitoare ia unităţile de învăţământ de stat, respectiv
înfiinţarea/desfiinţarea/fuziunea/divizarea acestora;
·
încadrarea cheltuielilor unităţii de învăţământ
de stat în fondurile alocate pentru finanţarea de bază calculată pe baza
costului standard pe eiev şi în numărul de posturi didatice, didactic-auxiliare
şi nedidactice aprobate acesteia de către inspectoratul şcolar, corelat numărul
de elevi şcolarizaţi;
·
Precizarea în scris, de către autorităţile
administraţiei publice locale, asigurarea finanţării unităţilor de învăţământ
de stat care funcţionează cu efective sub limitele prevăzute de lege.
Pentru emiterea avizului conform privind organizarea de către autorităţile
administraţiei publice locale/judeţene a reţelei şcolare a unităţilor de
învăţământ de preuniversitar liceal şi postliceal special, Ministerul Educaţiei
Naţionale va ţine cont de următoarele criterii:
a.
Calitatea educaţiei furnizată de unităţile de
învăţământ preuniversitar corelată cu standardul naţional de
acreditare/evaluare periodică (art. 5, alin (1) din Legea nr. 87/2006 cu
modificările şi completările ulterioare);
b.
Eficienţa utilizării resurselor financiare,
materiale şi umane, în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat;
c.
Respectarea prevederilor legale privind
atribuirea de denumiri sau a titlului de „colegiu/colegiu naţional".
d.
Operaţiunile specifice efectuate de autorităţile
administraţiei publice locale referitoare la unităţile de învăţământ liceal şi
postliceal special de stat, respectiv
înfiinţarea/desfiinţarea/fuziunea/divizarea acestora, respectă prevederile
legislaţiei în vigoare.
Avizul conform se acordă de către inspectoratul şcolar/Ministerul
Educaţiei Naţionale în baza unei solicitări însoţită de un raport argumentativ
privind organizarea/reorganizarea reţelei şcolare, formulată de către
autorităţile administraţiei publice locale/judeţene.
Obţinerea avizului conform este obligatorie. Asemenea avize sunt
expres prevăzute de lege, iar lipsa lor atrage nulitatea actului administrativ
de autoritate
Anual, autorităţile administraţiei publice locale/judeţene
înştiinţează în scris inspectoratele şcolare/Ministerul Educaţiei Naţionale,
despre menţinerea, respectiv modificarea reţelei şcolare din raza lor de
competenţă.
Avizul conform se emite doar în ipoteza modificării reţelei
şcolare.
Organizarea/reorganizarea unităţilor de învăţământ de stat cu
personalitate juridică implică operaţiuni juridice şi se realizează, prin
hotărâri ale autorităţilor administraţiei publice locale/judeţene, după caz, în
conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
Consiliul de administraţie
al inspectoratului şcolar analizează hotărârile autorităţilor administraţiei
publice locale/judeţene, după caz, privind unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat organizate/reorganizate ca urmarea a fuziunii/divizării,
potrivit legii, şi hotărăşte preluarea drepturilor şi obligaţiilor persoanei/persoanelor
juridice supuse operaţiunilor juridice menţionate către persoanele jurice rezultate
în urma acestor operaţiuni.
În cazul fuziunii prin absorbţie sau prin contopire a mai multor
unităţi de învăţământ de stat cu personalitate juridică autorizate/acreditate,
drepturile şi obligaţiile persoanei/persoanelor juridice absorbite/contopite
privind autorizarea de funcţionare provizorie/acreditarea, personalul angajat,
respectiv didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, baza materială, cu excepţia
terenurilor şi a clădirilor aflate în domeniul public local şi administrate de
către consiliile locale, se transferă în patrimoniul persoanei juridice care
absoarbe/persoanei juridice nou - înfiinţate, rezultată în urma fuziunii, prin
decizia inspectoratului şcolar pe baza hotărârii autorităţilor admininstraţiei
publice locale/judeţene, după caz.
În cazul
divizării totale sau parţiale a unei unităţi de învăţământ de stat cu
personalitate juridică autorizată/acreditată, drepturile şi obligaţiile privind:
autorizarea de funcţionare provizorie/acreditarea, personalul angajai,
respectiv didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, baza materială, cu
excepţia terenurilor şi a clădirilor aflate în domeniul public local/judeţean
şi administrate de către consiliile locale/judeţene, se transferă total sau
parţial unităţilor de învăţământ de stat cu personalitate juridică rezultate,
potrivit legii prin decizia inspectoratului şcolar pe baza hotărârii
autorităţilor admininstraţiei publice locale/judeţene, după caz.
In
timpul anului şcolar nu se modifică reţeaua unităţilor de învăţământ.
Pașii operaţiunilor desfăşurate de inspectoratele
şcolare cu privire la reţeaua şcolară:
(1)
Inspectoratele şcolare au obligaţia de a
solicita, în vederea emiterii avizului conform, autorităţilor administraţiei
publice locale/ judeţene, după caz, proiectul privind reorganizarea reţelei
şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular din
raza lor teritorială pentru anul şcolar următor, în vederea fundamentării
proiectului planului de şcolarizare.
(2)
Pentru stabilirea reţelei şcolare a
învăţământului special liceal şi special postliceal, inspectoratele şcolare
solicită consiliilor judeţene, respectiv consiliilor locale ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, în acelaşi termen menţionat la alin. (1), proiectul
privind reţeaua şcolară a învăţământului special. Aceste proiecte se înaintează
Ministerului Educaţiei Naţionale pentru emiterea avizului conform.
(3)
Inspectoratele şcolare vor cuprinde în
solicitările menţionate la alin. (1) şi (2) referiri exprese la prevederile
legale aplicabile cu privire la organizarea reţelei şcolare stipulate în Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Legea
administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată şi în Legea nr.
287/2009, privind Codul Civil, republicată şi în prezenta metodologie.
(4)
Situaţiile speciale semnalate în legătură cu
aplicarea criteriilor prevăzute la art. 2, art. 8 şi art. 23 se soluţionează de
către inspectoratele şcolare cu avizul Ministerul Educaţiei Naţionale.
(5)
Ministerul Educaţiei Naţionale /inspectoratele
şcolare trebuie să comunice, în scris, avizul conform/refuzul de a emite avizul
conform autorităţilor administraţiei publice locale/judeţene, după caz, privind
organizarea reţelei şcolare din raza lor teritorială.
(1) Inspectoratele şcolare dau publicităţii
reţeaua şcolară care va funcţiona în anul şcolar următor.
(2)
Inspectoratele şcolare vor purta un permanent dialog cu administraţia publică
locală în ceea ce priveşte organizarea reţelei şcolare din raza de competenţă.
Adresa
de înaintare a proiectului planului de şcolarizare de către inspectoratele
şcolare la Ministerul Educaţiei Naţionale, va conţine în mod obligatoriu
următoarele menţiuni:
·
„Prezentul
Proiect al planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat, pentru anul şcolar 2014-2015 a fost întocmit cu
încadrarea strictă în numărul de posturi aprobat inspectoratului şcolar de
către Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu încadrarea strictă în bugetul
calculat potrivit costurilor standard în vigoare, corelate cu numărul de
elevi/preşcolari";
·
„Propunerile
proiectului planului de şcolarizare pentru anul şcolar ….. respectă prevederile
Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii
educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi
completările ulterioare şi cuprinde unităţi de învăţământ, niveluri de
învăţământ, forme de învăţământ, filiere, profiluri, specializări, domenii de
pregătire, calificări profesionale, ramuri sportive, acreditate sau autorizate
prin ordin de ministru."
Proiectul
planului de şcolarizare, pentru toate nivelurile de învăţământ, va fi elaborat
de inspectoratul şcolar, separat, atât pentru unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat cât şi pentru unităţile de
învăţământ particular şi va fi transmis, pe suport de hârtie cât şi pe suport
electronic, în două exemplare la Ministerul Educaţiei Naţionale.
Baza:
a) art. 94 alin. (2) lit. d din Legea educaţiei naţionale
nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
b) Hotărârea Guvernului nr. 185/2013, privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi
completările ulterioare,
c) Metodologia pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare
şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de
învăţământ preuniversitar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu