Registrul general de evidenta a
salariaţilor (REVISAL)
Cuprins REVISAL
În conformitate cu art. 34 din Codul Muncii,
fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa un Registru general de
evidenta a salariaţilor. Registrul general de evidenta a salariaţilor se va
înregistra în prealabil la autoritatea publică competentă, potrivit legii, în a
cărei rază teritoriala se afla domiciliul, respectiv sediul angajatorului, dată
de la care devine document oficial.
b Informaţii privind întocmirea si transmiterea
REVISAL
Pe saitul www.inspectiamuncii.ro
au fost publicate în sprijinul angajatorilor informaţii privind întocmirea si
transmiterea REVISAL conform Hotărârii de Guvern nr. 500 din
2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor cu modificările
şi completările ulterioare precum si versiunea nouă a aplicaţiei REVISAL,
potrivit Hotărârii de Guvern nr. 1105 din 2011 prin care sunt modificate
prevederile Hotărârii de Guvern nr. 500 din 2011.
Astfel, registrul se întocmeşte utilizând
după caz aplicaţia REVISAL sau aplicaţiile proprii ale angajatorilor pentru
gestiunea salariaţilor, conform Hotărârii Guvernului
nr. 500 din 2011 cu modificările si completările ulterioare și
trebuie transmis către Inspectoratul teritorial de muncă, potrivit Ordinului
Ministrului Muncii Familiei si Protecţiei Sociale
nr. 1918 din 2011 cu modificările si completările ulterioare.
Transmiterea on-line a registrului se poate realiza accesând direct
link-ul http://reges.inspectiamuncii.ro
apoi https://reges.inspectiamuncii.ro/Cont/Autentificare?ReturnUrl=%2fPreluariRegistre .
Potrivit art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 500 din 2011 cu
modificările si completările ulterioare, Registrul se completează în ordinea
angajării si cuprinde următoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele,
codul numeric personal - CNP, cetăţenia si ţara de provenienţă;
b) data angajării;
c) perioada detaşării si denumirea angajatorului la care se face detaşarea;
d) functia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din
România (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de muncă;
f) durata normală a timpului de muncă și repartizarea acestuia;
g) salariul, sporurile si cuantumul acestora;
h) perioada și cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, cu
excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;
i) data încetării contractului individual de muncă.
Completarea, respectiv
înregistrarea în registru se face după cum urmează:
-la angajarea fiecărui salariat,:
-elementele prevăzute la lit. a)-g) se înregistrează în registru cel târziu
în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către salariatul în
cauză;
-la operatii privind angajatii:
- elementele prevăzute la lit. h) se înregistrează în registru în termen de
maximum 20 de zile lucrătoare de la data suspendării;
- elementele prevăzute la lit. i) se înregistrează în registru la data
încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoştinţă a
evenimentului ce a determinat, în condiţiile legii, încetarea contractului
individual de muncă;
- pentru salariaţii detaşaţi, angajatorul de bază completează perioada
detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea, anterior
începerii detaşării.
Registrul se păstrează în formă electronică la sediul angajatorului şi,
după caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei sau al altor asemenea
unităţi fără personalitate juridică, care au delegată competenţa înfiinţării
registrului.
Contravenţii
Constituie contravenţii următoarele fapte săvârşite de angajatori, persoane
fizice sau juridice:
a) netransmiterea registrului cu elementele contractului individual de
muncă cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către
salariatul în cauză;
b) refuzul de a pune la dispoziţie inspectorului de muncă registrul în
format electronic, precum şi dosarul personal al salariaţilor;
c) necompletarea elementelor contractului individual de muncă, respectiv
netransmiterea registrului în termen;
d) completarea registrului de către alte persoane;
e) completarea registrului cu date eronate sau incomplete;
f) alterarea sau ştergerea datelor din registru, precum şi intervenţia
neautorizată asupra aplicaţiei informatice a registrului.
g) nerespectarea prevederilor privind informarea inspectoratelor
teritoriale de muncă cu privire la prestatorii de servicii;
h) refuzul angajatorului de a elibera copii după documentele solicitate de
către salariat;
i) subcontractarea derviciului de de completare şi transmitere a
registrului;
j) nepăstrarea Registrului în formă electronică la sediul angajatorului şi,
după caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei sau al altor asemenea
unităţi fără personalitate juridică, care au delegată competenţa înfiinţării
registrului.
Contravenţiile se
sancţionează după cum urmează:
a) cea prevăzută la lit. a), cu amendă de 10.000 lei pentru fiecare
persoană primită la muncă fără transmiterea la inspectoratul teritorial de
muncă a registrului completat cu toate elementele contractului individual de
muncă, fără ca amenda totală cumulată să depăşească suma de 50.000 lei;
b) cele prevăzute la lit. b)-c), cu amendă de la 5.000 lei la 8.000 lei;
c) cea prevăzută la lit. d)-f) şi i) cu amendă de la 3.500 lei la 5.000
lei;
d) cea prevăzută la lit. g) cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;
e) cea prevăzută la lit. h) şi j) cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei.
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către
inspectorii de muncă.
Contravenientul poate achita în cel mult 48 de ore jumătate din minimul
amenzii contravenţionale prevăzute la alin. (2) lit. b)-e).
Registrele înfiinţate şi înregistrate în conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului
general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările şi completările ulterioare,
se păstrează şi se arhivează de către angajatori, în condiţiile legii.
Bază: Hotărârea nr. 500 din 18/05/2011 privind
registrul general de evidenţă a salariaţilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu