Organizatia furnizoare de educatie
elaboreaza si adopta strategia si regulamentul de functionare ale comisiei.
Conducerea
operativă a comisiei este asigurată de conducătorul organizaţiei sau de un
coordonator desemnat de acesta.
Conducătorul
organizaţiei este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate.
Componenta
Comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii in unitatile din invatamantul
preuniversitar cuprinde:
a) 1-3 reprezentanti ai corpului profesoral, alesi prin vot secret de consiliul profesoral;
b) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
c) un reprezentant al parintilor, in cazul invatamantului prescolar, primar, gimnazial sau liceal;
d) un reprezentant al elevilor, in cazul invatamantului profesional, liceal si postliceal;
e) un reprezentant al consiliului local;
f) un reprezentant al minoritatilor nationale, dupa caz, provenind din corpul profesoral, reprezentantii parintilor sau ai elevilor.
Comisia pentru evaluarea si
asigurarea calitatii in cadrul institutiilor de invatamant superior cuprinde:
a) 1-3 reprezentanţi ai corpului profesoral, care îndeplinesc criteriile pentru obţinerea titlului de conferenţiar universitar, stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, aleşi prin vot secret de senatul universitar;
b) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
c) un reprezentant al studentilor, desemnat de organizatia studenteasca.
Din comisie mai poate face parte
un reprezentant al angajatorilor.
Din comisie mai poate face parte
un reprezentant al minoritatilor din randul cadrelor didactice sau al
studentilor.
Pentru orice organizatie
furnizoare de educatie, alta decat o institutie de invatamant,
a) 1-3 reprezentanti ai furnizorului;
b) 1-3 reprezentanti ai beneficiarilor directi;
c) 1-3 reprezentanti ai angajatorilor.
Membrii comisiei nu pot indeplini functii de conducere in institutia de invatamant sau in organizatia respectiva, cu exceptia persoanei care asigura conducerea operativa a acesteia.
Atributiile comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii sunt:
a) coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de evaluare si asigurare a calitatii, aprobate de conducerea organizatiei furnizoare de educatie, conform domeniilor si criteriilor prevazute la art. 10 din Ordonanta de urgenta nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calitatii educatiei, cu modificările și completările ulterioare;
b) elaboreaza anual un raport de evaluare interna privind calitatea educatiei in organizatia respectiva. Raportul este adus la cunostinta tuturor beneficiarilor prin afisare sau publicare;
c) formuleaza propuneri de imbunatatire a calitatii educatiei.
Strategia si regulamentul de functionare poate fi comandat la adresa inistor@gmail.com.
Baza: Ordonanta de urgenta nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calitatii educatiei, cu modificările și completările ulterioare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu